برگزیدگان پانزدهمین جشن بازیگر مشخص شدند/ تقدیر از شهلا ریاحی، نصرت‌الله وحدت و محمد مطیع
با برگزاری مراسمی؛
برگزیدگان پانزدهمین جشن بازیگر مشخص شدند/ تقدیر از شهلا ریاحی، نصرت‌الله وحدت و محمد مطیع
برگزیدگان پانزدهمین جشن بازیگر مشخص شدند/ تقدیر از شهلا ریاحی، نصرت‌الله وحدت و محمد مطیع پانزدهمین جشن بازیگر خانه تئاتر عصر روز امروز با حضور هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۷
به گزارش هنرنیوز ، مراسم جشن بازیگر خانه تئاتر عصر شنبه 15 اردیبهشت با حضور پرویز پورحسینی، رضا ناجی، ناصر آقایی، اسماعیل خلج، ایرج راد، بهزاد فراهانی، اشکان خطیبی، آناهیتا درگاهی، سهراب سلیمی، سیروس همتی، اصغر نوری و شهرام کرمی(مدیرکل هنرهای نمایشی) برگزار شد که این مراسم با اجرای قطعات موسیقی آغاز شد و سپس با صدای نقی سیف جمالی از هنرمندان از دست رفته سال گذشته یاد شد.

در ادامه این برنامه، کلیپی با عنوان مروری بر شب بازیگر پخش شد که شامل تصاویری از دوره های مختلف این جشن بود.

عباس عظیمی، رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه این مراسم روی صحنه حاضر شد تا از هنرمندان پیشکسوت قدردانی شود. نخستین نفر محمدعلی کشاورز بود که خود و نماینده‌اش در سالن حضور نداشتند. هنرمند دیگر، نصرت‌‌‌الله وحدت بود که روی صحنه حاضر شد.

عظیمی متن روی یکی از لوح‌ها را خواند و سپس این لوح به وحدت تقدیم شد.

نصرت‌الله وحدت در سخنانی کوتاه گفت: به همه شما دوستداران هنر تعظیم می‌‌‌کنم که تشریف آوردید تا تنی چند از هنرمندانی که هنوز باقی هستند را ببینید.

وی با خواندن مصرع یک شعر اظهار داشت: مرام‌ها چه رفت که زاینده‌رود پیر خود را هنوز طعمه گرداب می‌کند. یک آرزوی من این است که دوباره گرفتار دوربین فیلمبرداری شوم و آرزوی دیگرم این است که دوباره خاک صحنه تئاتر را بخورم. من قادر به تکلم زیاد نیستم. از همه شما تشکر می‌کنم.

هنرمند دیگری که روی صحنه حاضر شد تا از او تقدیر شود، بهزاد فراهانی بود.

وی با ذکر خاطره‌ای با نصرت الله وحدت تصریح کرد: چند سال پیش آقای وحدت را دیدم به ایشان گفتم من فیلم شما را دیده ام و ترانه‌ای که خواندید را هنوز به یاد دارم.

در ادامه فراهانی به خواندن این ترانه پرداخت.

تقدیر بعدی از شهلا ریاحی بود که در سالن حضور نداشت و در غیابش مورد تقدیر قرار گرفت.

بانوی هنرمند دیگر پری امیرحمزه بود که به دلیل ضرب‌دیدگی پا در سالن حضور نداشت و به نمایندگی از او، حسین پرستار لوح تقدیر را دریافت کرد.

پرستار در سخنانی گفت: بانو شهلا ریاحی اولین بانوی کارگردان در سینما هستند.

در ادامه این جشن، نمایش سیاه بازی اجرا شد.

همچنین اجرای رقص محلی آذری برنامه بعدی این مراسم بود که با استقبال حاضران مواجه شد.

در ادامه انجمن بازیگران خانه تئاتر به دلیل یک عمر فعالیت هنری از کبری ملکی بازیگر استان کردستان تقدیر کرد. لوح تقدیر و مدالیوم خانه تئاتر توسط ایرج به این بازیگر پیشکسوت اهدا شد.

ملکی که با لباس کردی روی صحنه آمده بود، متن کوتاهی را به زبان کردی قرائت کرد و سپس با تقدیر از بانیان این مراسم و برگزاری چنین جشنی گفت: چنین عملکردی فرصتی برای حذف انحصارطلبی‌ها، منیت‌ها، رقابت‌های ناسالم و مجال ندادن به نیروهای فعال است و جنگ درونی را به انقلابی برای صلح و همراهی و ما شدن به تصویر می‌کشد. باشد که همواره سبز سبز باشیم.

سیدمحمد رئیس‌زاده ضیابری از مفاخر تئاتر گیلان دیگر هنرمندی بود که روی صحنه حاضر شد و مدالیوم خود را از دست اسماعیل خلج دریافت کرد.

خلج پیش از اهدای این مدالیوم، یک رباعی درباره ستایش عشق خواند.

ضیابری نیز در سخنانی کوتاه گفت: من از سال 1323 وارد تئاتر شدم و تئاتر گیلان را به شهرهای دیگر بردم و شناساندم.

فهمیه رحیم‌نیا دیگر بازیگری بود که روی صحنه آمد و مدالیوم خود را از دست پرویز پورحسینی دریافت کرد.

رحیم‌نیا با بیان اینکه خود را لایق تقدیر نمی‌دانم و به‌خصوص اینکه بهزاد فراهانی (همسرم) هم مورد تقدیر قرار گرفت. الان می‌گویند پارتی بازی شده است. وی از بانیان برگزاری جشن قدردانی کرد.

پورحسینی نیز با اشاره به سابقه هنری رحیم‌نیا گفت: خانم رحیم‌نیا در گروه عباس جوانمرد حضور داشتند و با بهزاد فراهانی هم همکاری داشتند. فرزندان هنرمندی هم داشتند که باعث افتخار این ملک هستند.

پورحسینی همچنین یادی از هوشنگ آزادی‌ور یاد کرد که اخیرا مظلومانه درگذشته و گفت: آزادی‌ور دستیار آربی اوانسیان در فیلم چشمه بود و دو جلد کتاب تئاتری هم تدوین کرد. درگذشت او را تسلیت می‌گویم.

محمد مطیع دیگر هنرمندی بود که مورد تقدیر قرار گرفت. مطیع که ساکن ایران نیست با تماس تلفنی با جمع حاضر در سالن ارتباط برقرار کرد.

مطیع در سخنانی کوتاه گفت: درود می‌فرستم برای پیشکسوتان هنر به‌خصوص تئاتر، یاد آنها که درگذشتند و چراغ راه ما بودند را گرامی می‌دارم.

این بازیگر در ادامه گفت: آرزو می‌کنم ای کاش در جمع شما بودم. دست شما را می‌فشردم و با صدای بلند می‌گفتم دوست‌تان دارم.

در ادامه نماینده محمد مطیع برای دریافت مدالیوم این هنرمند روی صحنه حاضر شد.

رقص محلی هنرمندان کردستان ادامه برنامه‌های جشن بازیگر بود.

سهراب سلیمی(عضو هیات‌مدیره خانه تئاتر) در ادامه روی صحنه حاضر شد تا از عباس عظیمی رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت تقدیر کند. عظیمی نیز از احسان حاجی‌پور به‌عنوان یک هنرمند جوان تقدیر کرد.

در ادامه نماینده تعاونی زنان سوزن دوز سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از حامیان جشن بازیگر روی صحنه حاضر شد و از هنرمندان خواست تا از هنر دست‌ زنان سوزن‌دوز این خطه حمایت کنند.

در بخش دیگر این جشن 12 داور بخش نخست پانزدهمین جشن بازیگر روی صحنه حاضر شده و مورد تقدیر قرار گرفتند که شامل علی یعقوب‌زاده، علی طاهری، سیروس همتی، رضا آشفته، مجید قربانی، مانلی حسین‌پور، اصغر نوری، بیژن افشار بودند.

ادامه برنامه به معرفی برگزیدگان جشن بازیگر اختصاص داشت و برگزیدگان به ترتیب زیر معرفی شدند:

جایزه ویژه بازیگر خردسال (استعداد آینده):

- محمد شاکری بازیگر نمایش الیورتوئیست

جایزه بازیگری زن (اولویت ندارد):

- الهام شعبانی برای نمایش قندخون

- آوا شریفی برای نمایش در انتظار آدولف

- گلچهره سجادیه برای نمایش سونات پاییزی

جایزه بازیگری مرد (اولویت ندارد):

- فرزین محدث برای نمایش شب دشنه‌های بلند

- بهنام شرفی برای نمایش آبی مایل به صورتی

- رضا بهبودی برای نمایش ماجرای مترانپاژ

جایزه ویژه هیات داوران:

-هوتن شکیبا برای نمایش الیورتوئیست

ایلنا
کد خبر: 96311
Share/Save/Bookmark