خانواده شهدا چشم بیدار انقلابند
سلیمه رودکی در گفتگو با هنرنیوز:
خانواده شهدا چشم بیدار انقلابند
یکی از فرزندان معزز شهدا از برگزاری مراسم روز «ملی شهید» در بهشت زهرا (س) تهران خبر داد و گفت: خانواده شهدا به عنوان چشم بیدار انقلاب - هر چند در سکوت - تمام مسائل روز جامعه را رصد می‌کنند و آماده فرمان رهبری برای هر گونه جانفشانی هستند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
سلیمه رودکی فرزند شهید رودکی و یکی از اعضای برگزار کننده «روز ملی شهید» در بهشت زهرا (س) تهران در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در مورد چگونگی و اهداف برگزاری این مراسم افزود: بر اساس تقویم کشور که روز ۲۲ اسفند را به نام «روز ملی شهید» ثبت کرده است ما فرزندان شهدا تصمیم گرفتیم از امسال در چنین روزی، مراسم باشکوهی را در بهشت زهرا (س) تهران برگزار کنیم. لذا با توجه به اینکه ۲۲ اسفند روز جمعه خواهد بود و معمولا پنج شنبه‌ها مصادف با تجدید میثاق خانواده شهدا با عزیزانشان برای رفتن به سر مزار می‌باشد. بنابراین سعی کردیم این مراسم را یک روز جلو‌تر یعنی پنج شنبه ۲۱ اسفندماه برگزار کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلفی که در این مراسم اجرا خواهد شد ادامه داد: برنامه‌های مختلفی را برای این مراسم در نظر گرفتیم که یکی از این برنامه‌ها، رونمایی از فیلم مستند «مقام اسماعیل» ساخته آقای نیما مهدیان از مستند سازان کشورمان است. این فیلم با موضوع شهید معروفی که فرمانده گردان قاسم (ع) و گردان عمار را برعهده داشتند با حمایت موسسه پدران آسمانی تولید شده است. برنامه دیگر ما در این مراسم؛ رونمایی از «پوستر جشنواره عکس ایثار و مقاومت» خواهد بود که فراخوان عمومی این جشنواره در فروردین ماه سال ۹۴ اعلام خواهد شد و علاقه مندان به این رشته هنری می‌توانند در این فراخوان شرکت داشته باشند.

این فرزند شهید تصریح کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که امسال در بحث بزرگداشت روز ملی شهید برای ما حائز اهمیت است این است که خودِ فرزندان شهدا متولی برگزاری این مراسم هستند و با توجه به اینکه فرزندان شهدا توانایی اجرا و مدیریت برگزاری اینگونه برنامه را دارند تصمیم بر این گرفته شده از این به بعد، هر ساله این مراسم با متولی فرزندان شهدا برگزار شود.

سلیمه رودکی با بیان اینکه این مراسم ساعت سه عصر روز پنج شنبه (فردا) در سالن ندبه بهشت زهرا (س) تهران برگزار خواهد شد با اشاره به برخی از مدعوین این مراسم اظهار داشت: ما مدعوین زیادی را در این مراسم خواهیم داشت که از مسئولین لشگری و خانواده‌های جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا گرفته تا افرادی مثل خانم آوا، سردار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه و دیگر عزیزانی که در این مراسم حضور خواهند داشت می باشند. سخنران این مراسم نیز آقای شهیدی مسئول بنیاد شهید خواهند بود.

وی گفت: ضمن اینکه تصمیم داریم هر ساله روز ملی شهید را به بهترین نحو در بهشت زهرا (س) برگزار کنیم از سوی دیگر از فرزندان شهدای سایر شهر‌ها نیز می‌خواهیم تا چنین برنامه‌هایی را به پاس شهدا در گلزار شهدای شهرهای خودشان برگزار نمایند.

فرزند شهید رودکی «قرائت بیانیه» را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این مراسم عنوان کرد و افزود: قرائت بیانیه یکی از برنامه‌های مهم فرزندان شهدا در انتهای این مراسم خواهد بود که توسط گروهی از فرزندان شاخص شهدا انجام خواهد گرفت و هر نفر از فرزندان شهید، یک بند از این بیانیه را قرائت خواهند کرد. مفاد این بیانیه در برگیرنده اهداف ما از برگزاری این مراسم خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ما همه فرزندان شهدایی که در این مراسم حضور داریم سعی کردیم در کنار یکدیگر برای بهتر برگزار شدن این مراسم مشارکت داشته باشیم و‌‌ همان طوری که پدرانمان در کنار یکدیگر در جنگ حضور داشتند ما فرزندان شهدا هم، با تاسی از این عزیزان در کنار همدیگر در برگزاری این مراسم مشارکت خواهیم داشت.

سلیمه رودکی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون خیلی به «روز ملی شهید» توجه نشده است اضافه کرد: مردم نسبت به این روز خیلی‌شناختی ندارند و باید این روز با برگزاری مراسمی که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود بیش از این به جامعه معرفی شود.

این فرزند شاهد در پاسخ به این سوال که خواسته شما از مسئولین کشور چیست تاکید کرد: ما از مسئولین کشور می‌خواهیم که به آرمانهای واقعی انقلاب توجه بیشتری داشته باشند و به آن عهد و پیمانی که روز اول، پدران ما با خونشان با انقلاب و رهبری امضاء کردند باقی بمانند. اگر ما به وصیت نامه شهدا نگاه کنید متوجه خواهید شد که همه این شهدا بر بحث پیروی از ولایت فقیه تاکید دارند و برخلاف اینکه برخی‌ها تلاش می‌کنند تا خانواده‌های شهدا را یک قشر سهم خواه از کشور نشان بدهند اما ما تنها چیزی که از مسئولین کشور می‌خواهیم این است که از اهداف انقلاب عدول نکنند و بحث عدالت اجتماعی را مد نظر داشته باشند و بدانند که خانواده‌های شهدا پای اهداف خویش همچنان ایستادند و تا جایی که امکان داشته باشد این اهداف را با صدای بلند فریاد خواهند زد.

فرزند شهید رودکی تصریح کرد: مسئولین بدانند که خانواده شهدا به عنوان چشم بیدار انقلاب - هر چند در سکوت - تمام مسائل روز جامعه را رصد می‌کنند و آماده فرمان رهبری برای هر گونه جانفشانی هستند.
کد خبر: 79914
Share/Save/Bookmark