سینمای آزادی یکی از پرمخاطب‌ترین سینماهای مردمی در همه دوره‌های جشنواره فیلم فجر بوده است
مدیرسینما آزادی خبر داد؛
سینمای آزادی یکی از پرمخاطب‌ترین سینماهای مردمی در همه دوره‌های جشنواره فیلم فجر بوده است
سجاد نوروزی از آمادگی کامل سینما آزادی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: در یک دهه گذشته، حضور چهار فیلم از سوی حوزه هنری برای شرکت در این جشنواره بی‌سابقه بوده است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷
به گزارش هنرنیوز ، سجاد نوروزی « مدیر سینما آزادی» در گفتگو با خبرنگار ما ز آمادگی این سینما برای حضور در چلهمین جشنواره فیلم فجر خبر داد و اظهار داشت: طبق سنوات گذشته، ظرفیت کل سینمای آزادی در اختیار چلهمین جشنواره فیلم فجر قرار دارد. این در حالی است که تاکنون سینمای آزادی یکی از پرمخاطب‌ترین سینماهای مردمی در همه دوره‌های جشنواره فیلم فجر بوده است و پیش‌بینی امسال ما نیز همین است.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تمامی دستورات وزارت بهداشت در مورد رعایت پروتکل‌ها بهداشتی مبنی بر استفاده از ۷۰ درصد سینماها برای جشنواره به جد رعایت خواهد شد.

مدیر سینمای آزادی با توجه به اینکه این سینما یکی از سینماهای وابسته به حوزه هنری است افزود: امسال نیز حوزه هنری با چهار فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و این حضور پرتعداد فیلم در جشنواره، در یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده است و این امر نشان می‌دهد که حوزه هنری به لحاظ محتوایی، جشنواره فیلم فجر را موردتوجه قرار داده است.

سجاد نوروزی درعین‌حال نسبت به برخی از بی‌توجهی‌ها در قبال سینماهای برگزارکننده جشنواره فیلم فجر، گلایه کرد و یادآور شد: اگرچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنگام برگزاری جشنواره فیلم فجر برای آماده‌سازی و بروز رسانی تجهیزات سینماها موظف است هزینه‌هایی را به این سینماها اختصاص دهد اما در سنوات گذشته و در هیچ دوره‌ای، مبلغی در این زمینه در نظر گرفته نشده است و تمامی هزینه‌ها در تمامی دوره‌ها- به‌جز اقلام تبلیغاتی جشنواره که آن‌هم هزینه‌های زیادی نیست – توسط حوزه هنری پرداخت‌شده است. این در حالی است که به لحاظ حرفه‌ای باید این هزینه‌ها توسط برگزارکننده جشنواره پرداخت شود.

وی با اشاره به روند بلیت‌فروشی در جشنواره فیلم فجر گفت: هنوز روند بلیت‌فروشی برای ما غیر شفاف است و تنها نیمی از عواید بلیت‌فروشی جشنواره، سهم سینماها خواهد بود و با توجه به اینکه سینمای آزادی در ایام جشنواره از سیستم چرخش اکران عمومی خارج می‌شود این سهم، سهم قابل‌توجه ای نخواهد بود و لازم است در این مورد نیز چاره‌اندیشی شود.

مدیر سینما آزادی درعین‌حال تأکید کرد: هنگامی‌که قرار است جشنواره مهمی مثل جشنواره فیلم فجر برگزار شود روش اصولی و درست‌تر آن این است که حتماً باید ترتیبات اجرایی آن به‌اندازه ترتیبات محتوایی آن جدی گرفته شود.

سجاد نوروزی که علاوه بر مدیریت سینما آزادی در حوزه کارشناسی سینما نیز دستی بر آتش دارد در پایان از مدیران جدید وزارت ارشاد خواست در «ساختار برگزاری جشنواره فیلم فجر» ازجمله نقش‌آفرینی بیشتر صنوف سینمایی در داوری فیلم‌ها، تغییر در نحوه پذیرش فیلم‌ها، توجه به مقوله بلیت‌فروشی و آرای مردمی؛ تجدیدنظر جدی داشته باشند.

یادآوری می‌شود که چهلمین جشنواره فیلم فجر به دبیری مسعود نقاش زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود که ۳۰ سینما در تهران و شهرستان‌ها با ۶۲ سالن و ظرفیت ۱۴۸۹۶ صندلی میزبان این جشنواره خواهند بود.

همچنین اسامی سینماهای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر عبارتند از:

۱- سینمای آزادی، ۵ سالن

۲- سینمای آستارا، یک سالن

۳- سینمای ارگ تجریش، ۲ سالن

۴- سینمای استقلال یک سالن

۵- سینمای ایران مال ۶ سالن

۶- سینمای بهمن یک سالن

۷- سینمای تماشا یک سالن

٨- سینمای تیراژه ۲ سالن

۹- سینمای جوان یک سالن

۱۰- سینمای راگا یک سالن

۱۱- سینمای زندگی ۲ سالن

۱۲- سینمای شکوفه، یک سالن

۱۳- سینمای شمیران سنتر، ۲ سالن

۱۴- سینمای صبا مال، ۲ سالن

۱۵- سینمای فرهنگ، ۲ سالن

۱۶- سینمای کورش، ۶ سالن

۱۷- سینمای کیان، یک سالن

۱۸- سینمای گالریا، ۲ سالن

۱۹- سینمای لوتوس مال، ۲ سالن

۲۰- سینمای ماندانا، یک سالن

۲۱- سینمای معین مال، ۲ سالن

۲۲- سینمای مگامال، ۴ سالن

۲۳- سینمای ملت، ۴ سالن

۲۴- سینمای موزه سینما، یک سالن

۲۵- سینمای نارسیس، ۲ سالن

۲۶- سینمای هدیش مال، ۲ سالن

۲۷- سینمای هروی سنتر، ۲ سالن

۲۸- سینمای فجر ( شهرستان اسلامشهر)، یک سالن

۲۹- سینمای نسیم (شهرستان نسیم شهر)، یک سالن

۳۰- سینمای هنر (شهرستان پیشوا)، یک سالن.
کد خبر: 98850
Share/Save/Bookmark