فیلم «من زنده هستم» سال آینده ساخته می شود
پرویز پرستویی و مریلا زارعی گزینه های اصلی بازی در فیلم «من زنده هستم»به کارگردانی «مهرداد غفارزاده » هستند.
برای حضور در جشنواره «بایرون بی»؛
فیلم «پنهان» راهی استرالیا می شود
فیلم سینمایی«پنهان» به کارگردانی «مهدی رحمانی» به عنوان نماینده سینمای ایران در هفتمین جشنواره بین المللی «بایرون بی» استرالیا شرکت خواهد کرد.
حد مطلوب آثار رسیده به جشنواره «پروانه ایثار»
یکی از اعضاء هیات داوران جشنواره فیلم کوتاه «پروانه ایثار» گفت: آثار ارسالی به این جشنواره از حد و کیفیت مطلوب و بالایی برخوردارند.
صبح امروز پروانه نمایش فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود دهنمکی صادر شد.
به همت سازمان دانش آموختگان جهاد دانشگاهی؛
فراخوان نخستین جشنواره ملی فیلم کار منتشر شد
فراخوان نخستین جشنواره ی ملی فیلم کار به همت سازمان همیاری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در سایت رسمی این جشنواره انتشار یافت.
از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛
دو فیلم مستند ایرانی به بخش مسابقه شبکه TRT ترکیه راه یافتند
دو فیلم مستند از تولیدات سال جاری «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» به بخش مسـابقه مراسم بین المللی شبکه تلویزیونی TRT ترکیه (TRT Documentary Award) راه یافتند.
با حضور فرانسه درصدر صورت گرفت؛
تقاضای ۷۹ کشور جهان با ۵۹۰ فيلم برای شرکت در جشنواره فيلم كوتاه
برای حضور در سی امين جشنواره بين المللی فيلم كوتاه تهران ۵۹۰ فيلم از۷۹ كشور جهان متقاضي شركت شدند.
روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه صورت می گیرد؛
اکران «رسوایی» در انجمن روزنامهنگاران مسلمان
فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود دهنمکی در انجمن روزنامهنگاران مسلمان به روی پرده میرود.
جشنواره پویانمایی تهران اعتبار زیادی برای بچه های انیمیشن ساز دارد
بهرام عظیمی، کارگردان و نویسنده انیمیشن گفت: تمام بچههای انیمیشن ایران دوست دارند کارشان برای اولین بار در جشنواره پویانمایی تهران دیده شود، چون میدانند چه اعتبار زیادی دارد.
عضو هیات داوران جشنواره پویانمای؛
دنیای انیمیشن و شعر آدم را به دنیای خیال میبرند
افسانه شعباننژاد نویسنده موفق ادبیات کودکان ونوجوان گفت: دنیای انیمیشن و شعر به هم نزدیک است و هر دو، آدم را به دنیای خیال میبرند. در کنار شاعرانگی به تکنیکهای انیمیشن هم توجه داشتم.
شمقدری با اشاره به حاشيه های ايجاد شده مطرح کرد؛
مراقبت كنيم با متانت و دقت همه فرآيندها قانونی خانه سينما حل شود
جواد شمقدري رئيس سازمان در خصوص اظهارات روزهاي اخير از سوي تني چند از اعضاي هيأت تدوين اساسنامه خانه سينما توضيحاتي داده است كه روشنگر پاره اي از ابهامات موجود مي باشد.
۸۰۰جلد نمایشنامه ایرانی به زندانهای استان تهران رفت
اداره کل زندانهای استان تهران ۸۰۰ جلد کتاب نمایشنامههای ایرانی در با محوریت موضوعات طنز و مذهبی خریداری کرد.
اکران «زبان مادری» در اردیبهشت ماه
فیلم سینمایی «زبان مادری» به تهیهکنندگی حسین زندباف و کارگردانی قربان محمدپور اردیبهشت ۹۲ در سینماها به نمایش عمومی در میآید.
افزودن «جمهوری اسلامی» به اساسنامه؛ جلوگیری از بهرهبرداری ضد انقلاب
سید ضیاء هاشمی گفت: اگر «جمهوری اسلامی» در کنار نام خانه سینما باشد عناصر ضد انقلاب یا اپوزیسیون نمی توانند در خارج از ایران از جمله فرانسه نشینان از آن بهرهبرداری کنند.
سری جدید «میلیاردر» به کارگردانی اصغر نعیمی
تصویربرداری سری جدید سریال تلویزیونی «میلیاردر» پس از عید نوروز در تهران آغاز می شود.
با حضور توسلی ، نظريه و رضا بالا؛
داوران بخش داستانی جشنواره فيلم شمسه معرفی شدند
هانيه توسلي ،پريوش نظريه و مجيد رضا بالا آثار راه يافته به بخش مسابقه فيلم هاي داستاني را جشنواره فيلم شمسه مورد ارزيابي قرار مي دهند.
تولیدات پویانمایی ما با آثار روز دنیا فاصله زیادی دارد
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: پویانمایی روز دنیا در استودیوهایی با زیر ساخت قوی و چرخه اقتصادی مناسب تولید می شود و ما برغم تلاش در این عرصه هنوز با این آثار فاصله زیادی داریم.
عضو هیات داوران جشنواره پویانمایی؛
تکنیک های مختلف پویانمایی رو به فراموشی است
عضو هیات داوران بخش مسابقه ایران در جشنواره بین المللی پویانمایی تهران گفت: تکنیک های مختلف پویانمایی رو به فراموشی است و بیشتر آثار به سمت سه بعدی های ضعیف گرایش پیدا کرده است.
انتشار آلبوم «به یاد استاد رجب علی امیری فلاح»
موسسه راوی آذر کیمیا آلبوم به یاد استاد رجب علی امیری فلاح را با سنتور رضا مهدوی و تار فریدون حافظی منتشر کرد.
فصل مهمی از «حسنکچل» در مستند «گرمابان» تصویر شده است
احمد طالبینژاد منتقد سینما درباره مستند «گرمابان» گفت: کارگردان این اثر به خوبی توانسته فصل مهمی از فیلم سینمایی «حسنکچل» علی حاتمی را در فیلم خود نشان دهد.
فردا درمرکز گسترش سینمای مستند و تجربی صورت می گیرد؛
نمایش افتتاحیه مستند بلند «خــــونه» در سالن «سینماحقیقت»
نمایش افتتاحیه مستند بلند «خونـــــه» به کارگردانی «خدایار قاقانی» در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شده و سپس با حضور«جواد طوسی» مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
امور ارتباطات رسانه ای پخش بنیاد سینمایی فارابی خبرداد؛
اکران « عشق» میشاییل هانکه در سینمای تهران و شهرستان ها
فیلم سینمایی «عشق» ساخته « میشاییل هانکه» از روز چهارشنبه شانزدهم اسفندماه جاری توسط پخش بنیاد سینمایی فارابی در چند سینمای تهران و شهرستان به روی پرده می رود.
قرار است بردلی کوپر در بازسازی فیلم آلمانی «Kokowääh» بازی کند. کوپر علاوه بر تهیه کنندگی فیلم یکی از گزینه های کارگردانی این بازسازی کمپانی برادران وارنر هم هست.
نقد پله آخر در فرهنگسرای ابن سینا
فیلم سینمایی (پله آخر ) در فرهنگسرای ابن سینا اکران و سپس نقد و بررسی می شود.
«حوض نقاشی» در دانشگاه تهران نقد و بررسی میشود
فیلم سینمایی «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری، فیلم برگزیده تماشاگران سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در دانشگاه تهران اکران میشود.
بند پیشنهادی سازمان سینمایی بررسی میشود
امروز در جلسهای با حضور نمایندگان خانه سینما و مدیر جلسه اصلاح اساسنامه خانه سینما بند پیشنهادی نمایندگان سازمان سینمایی بررسی می شود.
امیر اسفندیاری در هفت مطرح کرد؛
ساخت آثاری مانند «آرگو» در هالیوود منطبق بر واقعیات نیست
امیر اسفندیاری مدیر امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی درباره اهدای جایزه بهترین فیلم به آرگو در اسکار امسال گفت: قبلا هم در هالیوود چنین آثاری ساخته شده است که منطبق بر واقعیات نیست. طبیعتا وقتی آمریکا از ماجرایی مثل گروگان گیری که در آن زخم خورده فیلمی می سازد به نفع خودش است.
مدیوم بی رحم سینما به فیلم اولی ها رحم نمی کند
محمد تقی فهیم منتقد سینما گفت: سینما مدیوم بی رحمی است و به فیلم اولی ها رحم نمی کند اما از اینکه اسلامی رویکردی به جذب مخاطب در فیلم اول«دزدان خیابان جردن» داشته قابل تقدیر است.
کفش «سیندرلا» اندازه پای «اما واتسون» می شود؟
اقتباس «کنت برانا» از سیندرلا بالاخره پرنسس خود را یافت و اگر اما واتسون تستهای خود را با موفقیت طی کند، کفش سیندرلا به پای او خواهد رفت.
برای ورود به سینمای دینی باید نگاه مصلحانه داشته باشیم
مجید شاه حسینی کارشناس سینما گفت: صرف نشان دادن آسیب های جامعه به معنای نگاه مصلحانه نیست. نگاه مصلحانه نگاهی عیب جویانه نیست که راه حلی را نشان ندهد. پس برای ورود به سینمای دینی باید نگاه مصلحانه داشته باشیم.