به کارگردانی امید توتونچی؛

فیلم داستانی بلند «نوراستنیا» به جشنواره هامبورگ راه یافت

29 شهريور 1393 ساعت 11:27

فیلم داستانی بلند «نوراستنیا» به کارگردانی امید توتونچی در بخش مسابقه اصلی و مسابقه فیلم‌های اول و دوم جشنواره هامبورگ آلمان به نمایش در می‌آید.


به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی «ایران نوین فیلم»، این جشنواره از ۳ – ۱۲ مهر ماه در هامبورگ برگزار می‌شود و یکی از جشنواره‌های معتبر سینمایی است. بنا بر اعلام رسمی سایت جشنواره هامبورگ «نوراستنیا» در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم، نامزد دریافت جایزه «استعداد های ویژه» شده است. پخش بین‌المللی این فیلم برعهده «ایران نوین فیلم» است.
«نوراستنیا» اولین فیلم بلند امید توتونچی است و داستان پسری ۲۵ ساله ( با بازی پولاد مختاری) است که دچار بحران روحی شده و به اصرار دوستانش به مشاور مراجعه می کند و در خلال این رفت و آمد ها ما با زندگی و گذشته او آشنا می شویم.

فیلم افتتاحیه فستیوال هامبورگ«pride» به کارگردانی ماتیو وارچس محصول ۲۰۱۴ انگلستان است . در جشنواره امسال فاتح آکین کارگردان ترک – آلمانی مورد تقدیر قرار می گیرد و جایزه ویژه Douglas Sirk Award به این کارگردان اهدا می شود .

«خواب زمستانی» برنده نخل طلای کن ۲۰۱۴ به کارگردانی نوری بیلگه جیلان ؛ «میهمانی دختران» برنده دوربین طلای کن و فیلم اکراینی برنده بخش هفته منتقدین جشنواره کن از فیلم‌های دیگر این جشنواره هستند .

«نوراستنیا» به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره ورشو هم پذیرفته شده و دیگر جشنواره‌هایی بین‌المللی هم خواهان حضور این فیلم در بخش‌های مختلف شدند.

عوامل فیلم نوراستنیا عبارتند از نویسنده کارگردانی و تدوین: امید توتونچی، فیلمبردار: امید توتونچی، دستیار کارگردان و طراح صحنه: علی غلامی، صدابردار: علیرضا منصوری، موسیقی: سینا وزیری، جانشین تولید: حمیدرضا خان محمدی، مدیر تولید و مجری طرح: محمد رضا نوریان، بازیگران: پولاد مختاری، مهسا محمد کاظم، زهرا بهروز منش، محسن خوئینی ها، آسا رضاخانی و سالار کریم‌خانی، تهیه کننده: امید توتونچی
اطلاعات مربوط به «نوراستنیا» در جشنواره فیلم هامبورگ در این لینک قابل مشاهده است.

http://www.filmfesthamburg.de/en/programm/Film/۲۱۸۳۶/Neurasthenia


کد خبر: 74776

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcai0n0.49ny015kk4.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com