طی پیامی؛

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت

30 مهر 1393 ساعت 14:03

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیامی ارتحال آیت ‌الله مهدوی‌کنی (رضوان الله علیه) را تسلیت گفت.


به گزارش هنرنیوز متن پیام تسلیت دبیرکل نهاد به شرح زیر است:

انّا للّه و انّا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

ارتحال عالم رباّنی، روحانی مبارز، متفکر اندیشمند حضرت آیت ­الله محمدرضا مهدوی کنی را به همه ­ی کتابداران و اهل فرهنگ و خردورزی تسلیت می­ گویم. آن عزیز سفر کرده بر تمامی مسلمانان و متعهّدان به انقلاب اسلامی و پیروان حضرت امام خمینی(ره) حقّی عظیم دارد اما حقّی اختصاصی نیز بر گردن این خدمتگزار انقلاب اسلامی دارد.

مرحوم پدرم از اولین کسانی بود که از سال ۱۳۴۲ که آیت­ الله مهدوی کنی به امامت جماعت مسجد جلیلی پرداخت و آنجا را به پایگاهی برای نشر تعالیم دینی و ترویج اندیشه ­های انقلابی امام خمینی(ره) تبدیل کرد در جرگه­ یاران ایشان درآمد و این رشته­ مودت و ارادت تا پایان عمر پدرم ادامه داشت.

اعتقاد و ارادت مرحوم پدرم به آن روحانی مبارز و اخلاق ­مدار تا جایی بود که وقتی پا به عرصه ی این دنیا گذاشتم مرا به نزد ایشان برد تا اذان و اقامه ­ای با صدای آن عالم ربّانی از اولین نغمه­ هایی باشد که در وجودم راه یابد و دعای خیر آن عزیز دستگیر این بنده­ ی کوچک خدا در مسیر زندگی باشد. در طول سال های تحصیل نیز پدر در اکثر روزهای سال مرا به مسجد جلیلی می ­برد و سال ها از نمازهای جماعت و سخنرانی ­های آن روحانی متعهّد و ملکوتی بهره ­مند بودم.

امروز که عزادار رحلت آن روحانی مبارز هستیم وظیفه ­ی خود دانستم که حقّی که آن بزرگوار بر این حقیر دارد، یادآور ‌شوم و به شما اهل فرهنگ و ادب و کتاب کشور تسلیت بگویم.

یادش گرامی و راهش در پیروی از راه نورانی ولایت فقیه پر رهرو باد.


کد خبر: 75734

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcfjede.w6dtmagiiw.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com