تدوین و صداگذاری مستند «کیش،مات محرم» خاتمه یافت

6 دی 1393 ساعت 19:06

تدوین و صداگذاری فیلم مستند «کیش،مات محرم» که به بررسی زوایای پنهان مراسم عزاداری در ساکنان جزیره کیش می پردازد، در صدا وسیمای مرکز کیش خاتمه یافت.


یه گزارش هنرنیوز، سیدعبدالرضا کیا مدیرکل صدا وسیمای کیش با اعلام این خبر گفت: این فیلم به بررسی زوایای پنهان مراسم عزاداری ساکنان جزیره کیش در ایام تاسوعا و عاشورا می پردازد و تاثیر طبیعت منحصر به فرد و تنوع قومی فرهنگی ساکنان این جزیره در ایجاد تفاوت و تمایز چشمگیری که در شیوه های عزاداری آن ها پدید آورده، مد نظر کارگردان این فیلم بوده است.

فیلم مستند تلویزیونی «کیش،مات محرم» با هدف نمایش ویژگی های خاص و منحصر به فرد عزاداری های ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا در جزیره کیش، ساخته شده و در اربعین حسینی از صدا وسیمای مرکز کیش پخش شد.

کارگردان و طراح این فیلم مستند، دغدغه اصلی خود را از انتخاب این موضوع تلاش برای تغییر نگرش های عمومی نسبت به اساس ساختارهای فرهنگی حاکم بر این منطقه دانست و افزود: جزیره کیش همواره از منظر گردشگری و جذب گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت مورد توجه بوده است اما ویژگی هالی دیگری نیز دارد که می باید مورد توجه قرار گیرد.

رضا روشن در ادامه بیان کرد: فرهنگ بومی کیش، اصلی ترین نماد هویت آن بوده و با پرداختن به شاخصه های آن می توان زمینه های بازگشت به این فرهنگ را حتی در نزدیک ترین مرزهای جغرافیایی با سایر فرهنگ ها پدید آورد. شناخت این امر و حمایت های همه جانبه مدیرکل صدا وسیمای کیش انگیزه های ساخت این مستند را تقویت کرده و به نتیجه رسانده است.

تهیه کننده و کارگردان این فیلم مستند رضا روشن است و کار پژوهش و نویسندگی آن را افشین امینی با گویندگی شهرام درخشان بر عهده داشته است.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از مدیر تصویربردار: رضا روشن، صدابردار: احمد افشار، تدوین: سید وحید میرسعید قاضی، گروه تصویر: علیرضا اسد نژاد، مسعود علی پوریان، دستیار گارگردان و برنامه ریز: نازنین صفایی، تهیه شده در صدا وسیمای مرکز کیش پاییز ۱۳۹۳.


کد خبر: 77780

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdciuyay.t1ayv2bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com