تدوین و صداگذاری مستند «کیش،مات محرم» خاتمه یافت
تدوین و صداگذاری مستند «کیش،مات محرم» خاتمه یافت
تدوین و صداگذاری فیلم مستند «کیش،مات محرم» که به بررسی زوایای پنهان مراسم عزاداری در ساکنان جزیره کیش می پردازد، در صدا وسیمای مرکز کیش خاتمه یافت.
 
تاريخ : شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۶
یه گزارش هنرنیوز، سیدعبدالرضا کیا مدیرکل صدا وسیمای کیش با اعلام این خبر گفت: این فیلم به بررسی زوایای پنهان مراسم عزاداری ساکنان جزیره کیش در ایام تاسوعا و عاشورا می پردازد و تاثیر طبیعت منحصر به فرد و تنوع قومی فرهنگی ساکنان این جزیره در ایجاد تفاوت و تمایز چشمگیری که در شیوه های عزاداری آن ها پدید آورده، مد نظر کارگردان این فیلم بوده است.

فیلم مستند تلویزیونی «کیش،مات محرم» با هدف نمایش ویژگی های خاص و منحصر به فرد عزاداری های ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا در جزیره کیش، ساخته شده و در اربعین حسینی از صدا وسیمای مرکز کیش پخش شد.

کارگردان و طراح این فیلم مستند، دغدغه اصلی خود را از انتخاب این موضوع تلاش برای تغییر نگرش های عمومی نسبت به اساس ساختارهای فرهنگی حاکم بر این منطقه دانست و افزود: جزیره کیش همواره از منظر گردشگری و جذب گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت مورد توجه بوده است اما ویژگی هالی دیگری نیز دارد که می باید مورد توجه قرار گیرد.

رضا روشن در ادامه بیان کرد: فرهنگ بومی کیش، اصلی ترین نماد هویت آن بوده و با پرداختن به شاخصه های آن می توان زمینه های بازگشت به این فرهنگ را حتی در نزدیک ترین مرزهای جغرافیایی با سایر فرهنگ ها پدید آورد. شناخت این امر و حمایت های همه جانبه مدیرکل صدا وسیمای کیش انگیزه های ساخت این مستند را تقویت کرده و به نتیجه رسانده است.

تهیه کننده و کارگردان این فیلم مستند رضا روشن است و کار پژوهش و نویسندگی آن را افشین امینی با گویندگی شهرام درخشان بر عهده داشته است.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از مدیر تصویربردار: رضا روشن، صدابردار: احمد افشار، تدوین: سید وحید میرسعید قاضی، گروه تصویر: علیرضا اسد نژاد، مسعود علی پوریان، دستیار گارگردان و برنامه ریز: نازنین صفایی، تهیه شده در صدا وسیمای مرکز کیش پاییز ۱۳۹۳.
کد خبر: 77780
Share/Save/Bookmark