۱۳ و ۱۴ بهمن

همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» برگزار می‌شود

8 بهمن 1393 ساعت 13:51

همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» ۱۳ و ۱۴ بهمن به همت کانون اندیشه جوان و مؤسسه اشراق در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.


به گزارش هنرنیوز، سخنرانان این همایش شامل حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه؛ حجت‌الاسلام علیرضا قائمی‌نیا، محسن جوادی، ابراهیم دادجو، سیدحمید طالب‌زاده و حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی خواهند بود.
همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» با هدف ترویج نقش والای حکمت اسلامی در تحول علوم انسانی، توسط اساتید طراز اول و متناسب با مخاطب دانشجویی برگزار می‌شود، این همایش مطلعی برای دوره آموزشی-پژوهشی دانشگاه موازی است که در نیمسال دوم تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش، اهمیت علوم انسانی و نقش بنیادین این علوم در تحقق یک نظام فکری منسجم و تمدن ساز، تحقیق در مبانی این علوم و نقد و ارزیابی آن‌ها و نیز تلاش جهت استخراج مبانی و دیدگاه های اسلامی در حوزه علوم انسانی و تلاش برای تولید علوم انسانی همسو با معارف اسلام ناب، اهمیت و جایگاه والایی پیدا می‌کند.
از طرف دیگر ضعف نظام آموزش رسمی دانشگاهی کشور در راستای تحقق این مهم، نیازمند چاره‌جویی است و یکی از مناسب‌ترین راه حل‌ها، برگزاری دوره‌های کوتاه، فشرده و مؤثر جهت رفع نواقص آموزش عالی رسمی و در راستای به دست دادن سرنخ‌های تحول علوم انسانی موجود مبتنی بر اندیشه اسلامی است.
همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مصادف با ۱۳ و ۱۴ بهمن از ساعت ۱۷ تا ۱۴ در تالار کمال دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برپا می‌شود.


کد خبر: 78780

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcjyaea.uqeoozsffu.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com