کاهش جایزه جلال به دلیل بالا بودن رقم آن است
جنتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛
کاهش جایزه جلال به دلیل بالا بودن رقم آن است
علی جنتی وزیر ارشاد در حاشیه مراسم بیست و دومین دوره تکریم مقام کتابداران در جمع خبرنگاران گفت: رقم 110 سکه برای برگزیدگان جایزه ادبی جلال آل احمد رقم بالالیی است و باری اینکه تعداد بیشتری این جایزه را دریافت کنند تصمیم گرفتیم آن را به سی سکه برسانیم.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
به گزارش خبرنگار هنر نیوز، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بیست و دومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی و یادبود ارتحال علامه طباطبایی در جمع خبرنگاران اگر چه چندین بار گفت هر سوالی دارید از سخنگوی ارشاد بپرسید من الان در این فرصت و در حین راه رفتن چگونه می توانم به سوالا شما پاسخ بدهم باز هم در مورد حضور محمود دولت‌آبادی در برنامه بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، گفت: راجع به کتاب از من بپرسید زیرا آمده‌ایم اینجا در مورد کتابخوانی حرف بزنیم و خارج از این موضوع از من سؤال نکنید.

جنتی در رابطه با کاهش جوایز ادبی جایزه جلال آل احمد افزود :‌ معتقدیم که تعداد ۱۱۰ سکه رقم بالایی بود و برای اینکه تعداد بیشتری بتوانند این جایزه را دریافت کنند باید این تعداد را کاهش می‌دادیم. لذا تصمیم گرفتیم 30 سکه بدهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بی‌اطلاعی از نیازمند بودن تغییرات جایزه جلال به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد آور شد : مگر تغییرات در این جایزه نیاز به مصوبه شورا دارد؟ اما در مورد این جایزه از آقای صالحی که معاون فرهنگی ما هستند و مسئولیت این کار را برعهده دارند بپرسید.

 
کد خبر: 76517
Share/Save/Bookmark