تنها ابزار کنترل وضعیت « کاخ ورسای ایران» ثبت ملی آن است
نظر معاون وزیر راه و شهرسازی درباره « بزرگترین خانه تهران»؛
تنها ابزار کنترل وضعیت « کاخ ورسای ایران» ثبت ملی آن است
مدير عامل شركت عمران و بهسازی شهری ايران گفت: تنها ابزاري كه مي‌توان با آن موضوع « کاخ ثابت پاسال» را به نوعي كنترل كرد، ثبت اثر است، سازمان ميراث فرهنگي با هماهنگي شوراي شهر در تلاش است تا مراحل ثبت اين اثر را پيش ببرد تا بتواند به نوعي از تخريب اين اثر جلوگيري كند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
 

دکتر محمد سعید ایزدی در گفت و گو با هنرنیوز ضمن بیان مطلب فوق تأکید کرد: در راه حل بعدي در تلاش هستند تا از طريق شوراي شهر، شهرداري را بر لغو پروانه‌ي ساختماني كه در اين محدوده صادر شده، قانع كنند.

وی با بیان این که عمده تلاش‌هايي كه انجام مي‌شود از اين وجه است، افزود: ما هم درگيري‌هاي روزمره‌ي خود را داريم، اگر بخواهيم همه‌ي ‌آثار تاريخي را روز و شب نظارت كنيم، باید به این موضوع توجه کنیم که بزرگترين دستگاه نظارت در كشور مردم هستند. نه امکانات و نه نیروی انسانی سازمان‌های ذی ربط به تنهایی جوابگو نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر بتوانيم روزي اميد داشته باشيم، كه مردم بر ارزش‌ها و ثروت‌هايشان نظارت می ‌كنند، آن روز ما فقط بايد پاسخگو باشيم، نه اين‌كه ما هم نظارت کنیم و هم درصدد تلاش براي حفظ و نظارت آثار تاريخي باشيم.

او ادامه داد: ميراث فرهنگي امروز در دنيا، ‌ديگر ميراث صرف دوره‌ي قاجار و صفويه نيست كه در طبقه‌بندي ميراث شناخته شود، بلکه شامل ميراث ملموس، ناملموس و طبيعي است، ميراث ابعاد مختلف خود را دارد. يكي از وجوه ميراث فرهنگي، ميراث معاصر است، که به عنوان مثال هم اکنون ميراث صنعتي ايران رو به نابودي مي‌رود.

وی تأکید کرد: حرف من این است ‌بايد مردم و جامعه اين چيزها را بخواهند، وگرنه من (مسئول) ديگر زورم به كجا مي‌رسد؟
کد خبر: 77717
Share/Save/Bookmark