مدیر غرفه انتشارات شکوفه در گفتگو با هنرنیوز؛

خانواده ها برای خرید کتب کودک در مضیقه مالی هستند

25 ارديبهشت 1391 ساعت 11:35

عذرا خوئینی ها مدیر غرفه انتشارات شکوفه(امیرکبیر) گفت: قیمت کتاب های کودک و نوجوان بالا است و خانواده ها برای خرید کتب در مضیقه مالی هستند.


خوئینی ها در گفتگو با خبرنگار گروه کتاب هنرنیوز در ارزیابی وضعیت غرفه های ناشران کودک و نوجوان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مشکلاتی که در سالن ناشران کودک و نوجوان وجود دارد تنها مربوط به امسال نیست و در سالیان اخیر هم وجود داشته است، زیرا این بخش به اسم «سالن » است اما در واقع«چادر» است و اصلا مناسب بخش کودک و نوجوان و کتاب های آنها نیست. 

وی در تشریح مشکلات این بخش گفت: این چادر به دلیل نایلون هایی که در سقف وجود دارد گرمای زیاد را می گیرد و در فصل بهار رعد و برق و باد و باران ایجاد صداهای ناهنجاری می کند که بچه ها می ترسند و هوا آفتابی باشد این چادر دم می کند و گرد و غبار کف سالن برای کودکان ایجاد ناراحتی می کند. 

وی با بیان این مطلب افغزود: کف این چادر آسفالت است و هیچ موکتی نیست و گرچه قرار بود اسفنج های کف پوشی که در پارک ها برای بچه ها گذاشته می شود در این سالن وجود داشته باشد اما این اتفاق نیفتد و در تمام سال های گذشته و امسال در نمایشگاه کتاب هیچ امکاناتی برای ناشران کودک و نوجوان و مخاطبانشان در نظر گرفته نشده است. 

خوئینی ها درباره دور بودن سالن ناشران کودک و نوجوان از درب های ورودی مصلی گفت: تنها درب ورودی مصلی از رسالت به این چادر نزدیک است و درب های دیگر همه مصافت توانفرسا برای کودکان دارند تا به این چادر برسند و تسهیلات را برای بزرگسالان در نظر گرفته اند و نه کودکان و نوجوانان و ون هایی که داخل مصلی تردد می کنند تنها تا درب شبستان می آیند. 

مدیر غرفه انتشارات شکوفه درباره تازه های نشر این ناشر در بیست و پنجمین نمایشگاه کودک و نوجوان اظهار داشت: ما تنها نزدیک به ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ اول داشتیم و تجدید چاپ هم قریب ۴۰۰ تا ۵۰۰ عنوان بوده است.
وی در خصوص ارزیابی وضعیت طراحی جلد کتاب های کودک گفت: این جذابیت ها بیشتر شده است اما بازدید و فروش از سال های قبل کمتر شده است و شاید این مسئله به ضیقه وسع مالی خانواده ها و گران شدن قیمت کاغذ برگردد.


کد خبر: 40767

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcd550o.yt0z96a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com