خانواده ها برای خرید کتب کودک در مضیقه مالی هستند
مدیر غرفه انتشارات شکوفه در گفتگو با هنرنیوز؛
خانواده ها برای خرید کتب کودک در مضیقه مالی هستند
عذرا خوئینی ها مدیر غرفه انتشارات شکوفه(امیرکبیر) گفت: قیمت کتاب های کودک و نوجوان بالا است و خانواده ها برای خرید کتب در مضیقه مالی هستند.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵

خوئینی ها در گفتگو با خبرنگار گروه کتاب هنرنیوز در ارزیابی وضعیت غرفه های ناشران کودک و نوجوان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مشکلاتی که در سالن ناشران کودک و نوجوان وجود دارد تنها مربوط به امسال نیست و در سالیان اخیر هم وجود داشته است، زیرا این بخش به اسم «سالن » است اما در واقع«چادر» است و اصلا مناسب بخش کودک و نوجوان و کتاب های آنها نیست. 

وی در تشریح مشکلات این بخش گفت: این چادر به دلیل نایلون هایی که در سقف وجود دارد گرمای زیاد را می گیرد و در فصل بهار رعد و برق و باد و باران ایجاد صداهای ناهنجاری می کند که بچه ها می ترسند و هوا آفتابی باشد این چادر دم می کند و گرد و غبار کف سالن برای کودکان

بازدید و فروش از سال های قبل کمتر شده است و شاید این مسئله به ضیقه وسع مالی خانواده ها و گران شدن قیمت کاغذ برگردد
ایجاد ناراحتی می کند. 

وی با بیان این مطلب افغزود: کف این چادر آسفالت است و هیچ موکتی نیست و گرچه قرار بود اسفنج های کف پوشی که در پارک ها برای بچه ها گذاشته می شود در این سالن وجود داشته باشد اما این اتفاق نیفتد و در تمام سال های گذشته و امسال در نمایشگاه کتاب هیچ امکاناتی برای ناشران کودک و نوجوان و مخاطبانشان در نظر گرفته نشده است. 

خوئینی ها درباره دور بودن سالن ناشران کودک و نوجوان از درب های ورودی مصلی گفت: تنها درب ورودی مصلی از رسالت به این چادر نزدیک است و درب های دیگر همه مصافت توانفرسا برای کودکان دارند تا به این چادر برسند و تسهیلات را برای بزرگسالان در نظر گرفته اند و نه کودکان و نوجوانان و ون هایی که داخل مصلی تردد می کنند تنها تا درب شبستان می آیند. 

مدیر غرفه انتشارات شکوفه درباره تازه های نشر این ناشر در بیست و پنجمین نمایشگاه کودک و نوجوان اظهار داشت: ما تنها نزدیک به ۱۰۰ عنوان کتاب چاپ اول داشتیم و تجدید چاپ هم قریب ۴۰۰ تا ۵۰۰ عنوان بوده است.
وی در خصوص ارزیابی وضعیت طراحی جلد کتاب های کودک گفت: این جذابیت ها بیشتر شده است اما بازدید و فروش از سال های قبل کمتر شده است و شاید این مسئله به ضیقه وسع مالی خانواده ها و گران شدن قیمت کاغذ برگردد.

کد خبر: 40767
Share/Save/Bookmark