جمشیدی در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز در پاسخ به این پرسش که «وضعیت آواز ایرانی را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید و چگونه باید پاسدار این میراث عظیم بود؟» اظهار داشت: آواز ایرانی همزمان که همیشه برای جذب مخاطبان فرصت داشته به دلیل اینکه خیلی وقت ها ما آواز ایرانی را به گونه ای نامناسب ارائه می کنیم احتمال آسیب پذیری هم از طریق آواز هست؛ یعنی آواز هم می تواند برای موسیقی ایرانی فرصت باشد و هم تهدید؛ البته در تصنیف و ترانه خوانی ماجرا فرق دارد اما در آواز، آواز خوان باید به شیوه ای اجرا کند که در آن واحد هم اندازه ها، هم جنس آواز مناسب باشد و هم مردم آواز را بپذیرند و دافعه نداشته باشد.
وی با بیان این مطلب افزود: امروز تعداد کسانی که وارد این حوزه از موسیقی می شوند کم نیست، اما آن چیزی که در شرایط فعلی مهم است این است که خواننده های ما بفهمند که توانایی شان را افزایش بدهند که نوع بهتری از آواز را ارائه کنند و مردم را از آواز ایرانی فراری ندهند و لذا کیفیت ارائه آواز از کثرت تعداد آوازخوانان مهمتر است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه اساتید آواز ایرانی گفت: اساتید ما عمدتا به ردیف ها و دانایی توجه می کنند تا به توانایی ها در حالیکه توانایی در آواز ایرانی شرط نخست است و اهمیت بسیار دارد.
ادامه دارد...