آتش سوزی  محوطه شوش کاملاً محدود بوده است
جوابیه روابط عمومی پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری شوش
آتش سوزی محوطه شوش کاملاً محدود بوده است
آتش‌سوزی به صورت کاملاً محدود و در محوطه‌ای با وسعتی کمتر از پنجاه الی هفتاد مترمربع و بر اثر انباشت علف های سطحی ناشی از پاکسازی محوطه صورت پذیرفت که بر اثر اتفاق و گرمای هوا و خشک بودن نیزارها به محیط پیرامون سرایت کرد که بلافاصله کنترل و با اقدامات لازم به سرعت خاموش و از گسترش آن جلوگیری لازم به عمل آمد.
 
تاريخ : جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۶
به گزارش هنرنیوز، پیرو انتشار خبر«بخش غربی تختگاه آپادانای شوش دچار آتش سوزی شد» در این رسانه، روابط عمومی پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری شوش توضیحاتی را در این درباره ارائه کرده است. در متن این جوابیه آمده است:

«پایگاه محترم خبری هنر نیوز
باسلام
احتراماً در خصوص انعکاس خبر آتش سوزی در محوطه غربی آپادانا مورخ۲۴/۴/۹۴ توضیح ذیل جهت اطلاع مخاطبین محترم بیان می گردد:

با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه بخش های قابل توجه ای از محوطه های باستانی مستعد رشد نیزارها و پوشش گیاهی خودرو و فصلی می باشند. اقلیم منطقه به طور کلی اقلیمی گرم است و در فصل تابستان با تشدید گرما و شرایط جوی محوطه های تحت پوشش همواره مستعد ایجاد حریق می باشند.

اقدامات پیشگیرانه و ایمنی به صورت مستمر صورت می گیرد و پرسنل اجرایی مجموعه آموزش های لازم جهت آمادگی در برابر بروز چنین حوادثی را دارند.

آتش سوزی فوق الذکر به صورت کاملاً محدود و در محوطه ای با وسعتی کمتر از پنجاه الی هفتاد مترمربع و بر اثر انباشت علف های سطحی ناشی از پاکسازی محوطه صورت پذیرفت که بر اثر اتفاق و گرمای هوا و خشک بودن نیزارها به محیط پیرامون سرایت نمود که بلا فاصله کنترل و با اقدامات لازم به سرعت خاموش و از گسترش آن جلوگیری لازم به عمل آمد.

همچنین خاطر نشان میشود هماهنگونه که در تصاویر خبر یاد شده منعکس گردید بقایای موجود ناشی از سوختگی سطحی علف های هرز می باشند .

طی بررسی به عمل آمده توسط کارشناسان هیچگونه آسیب احتمالی به لایه های موجود وارد نشده است و صرفاً بقایای ناشی آن از سوختگی گیاهان خودور و علف های هرز می باشند که بلافاصله پاکسازی لازم صورت پذیرفت.

تمام فعالیت های اجرایی در سطح محوطه باستانی شوش با نظارت کارشناسان و باستان شناسان ذیصلاح و رعایت کامل اصول ایمنی صورت می پذیرد.

روابط عمومی پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری شوش»
کد خبر: 81932
Share/Save/Bookmark