فیلم«تنهای تنهای تنها» چون چهره نداشت به سودای سیمرغ راه نیافت
گزارش هنرنیوز از نشست خبری فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها»
فیلم«تنهای تنهای تنها» چون چهره نداشت به سودای سیمرغ راه نیافت
تهیه کننده فیلم «تنهای تنهای تنها» گفت: شاید علت اینکه فیلم «تنهای تنهای تنها» بازیگر چهره ای ندارد آن را در بخشش مسابقه سینمای ایران قرار ندادند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» با حضور احسان عبدی پور کارگردان، ادریس عبدی پور تهیه کننده، فردین خلعتبری آهنگساز، ساعد نیکزاد فیلمبردار و علیرضا فرهومند بازیگر نوجوان فیلم، محمدرضا شهیدی فر مجری در سالن کنفرانس مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.
بنا براین گزارش، در ابتدای این نشست شهیدی فر گفت: این فیلم با تمام فیلم هایی که تا کنون در جشنواره دیده ایم متفاوت بود و می توان آن را پدیده جشنواره امسال دانست.
در ادامه این جلسه احسان عبدی پور بیان داشت: این فیلم آنقدر به شکل ها و رنگ های متفاوت در سینماها اکران شد که برای اکران در این سالن استرس داشتم و این در حالی است که همه از دفتر جشنواره به من زنگ می زدند به دلیل پخش مناسب فیلم در سالن می گفتند که «که همه حسرت فیلم تو را می خوردند و تنها فیلم تو است که مشکل فنی در پخش ندارد!»
وی در ادامه افزود: پیش از تولید این کار تمام کارهایم تلویزیونی بوده و برای تولید آن ها نیز زمان و دقت زیادی صرف کردم، اما در مورد همکاری رنجرو (علیرضا فرهومند) در این کار باید بگویم، رنجرو قبل از در فیلم «افسانه ۹۸» من بازی کرده بود و در جشنواره فجر در بوشهر توانستیم با این فیلم سیمرغ بگیریم.
کارگردان فیلم در ادامه اظهار داشت: رنجرو به علت علاقه زیاد به بازیگری شرط من را مبنی بر لاغر شدن قبول کرد و در عرض دو ماه ۱۵ کیلو وزن کم کرد حتی وقتی به او گفتم که باید زبان انگلیسی بلد باشد و او به کانون زبان بردم در هر ترم شاگرد اول شد.
وی در مورد میزان بداهه گویی در دیالوگ گفت: ما تنها در دیالوگ ها بداهه داشتیم اما سعی می کردم با بازیگران صحبت کنم با بداهه ها به آنچه که می خواهم دست یابیم و در ۴۵ روز کاری که انجام دادیم هیچ تنشی نداشتیم و همه یک دست بودیم.
احسان عبدی پور در مورد انتخاب اسم فیلم اظهار داشت: برای انتخاب اسم فیلم خیلی بحث بود اما هر اسمی انتخاب می کردیم ارشاد آن را نمی پذیرفت، اسم هایی بود که در آن ها از عنوان رئیس جمهور یا رنجرو استفاده شده بود اما مورد قبول واقع نمی شدند،نهایتا مجبور شدیم این اسم را برای آن انتخاب کنیم به صورت کلی به نظرم فیلم نسبت به سینمای ایران کار بی آبرویی نیست و می توان از آن دفاع کرد
وی درباره ساخت ادامه این فیلم گفت: واقعیت این است که هرگاه فیلم کودکانه ساخته می شود به آن نگاه کودکانه می شود به همین خاطر شاید در فیلم بعدی ام به سراغ فضای دیگری بروم.
کارگردان فیلم خاطرنشان کرد: باید اعتراف کنم من نیز مانند شما امروز اولین بار بود که فیلم را به صورت کامل روی پرده سینما دیدم، مطمئنا ما زمان آن را کمتر خواهیم کرد.
وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه مدیران فرهنگی ما در حوزه های خود تخصص ندارند و ما به عنوان هنرمند باید آن ها را قانع کنیم تا یک سری رویدادها را به گونه ای نو به آن ها ارائه دهیم. فیلم من سلامی به صلح دارد و این فیلم صلح جویانه است با موضوع انرژی هسته ای.
در ادامه این برنامه، ادریس عبدی پور تهیه کننده فیلم در مورد بودجه فیلم گفت : این فیلم محصول مرکز صدا و سیمای بوشهر است و کل بودجه آن ۲۲۰ میلیون تومان است.
وی در پاسخ به اینکه چرا این فیلم در سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور ندارد، بیان داشت: شاید علت اینکه فیلم «تنهای تنهای تنها» بازیگر چهره ای ندارد آن را در بخشش مسابقه سینمای ایران قرار ندادند.
در بخش دیگری از این نشست ، فردین خلعتبری گفت: این فیلم به گونه ای ساخته شده که دو برادر به عنوان کارگردان تهیه کننده همه کارهای آن را انجام دادند کارهایی که در یک شرکت فیلمسازی ۱۵ نفر برای آن لازم است. در جدول نمایش فیلم در ابتدای امر به آن توجهی نشد و کمتر به آن توجه شد اما واکنش و نگاه های شما به ما فهماند که این فیلم، کار خوبی بوده است.
وی در مورد انتخاب نام فیلم گفت: بهتر است که ارشاد حداقل در مورد انتخاب نام فیلم ها فضا رابازتر کند چراکه نام فیلم بسیار تاثیرگذار است مانند فیلم آقای قریبیان که ابتدا قصاص بوده که به گناهکاران تغییر پیدا کرد.
این آهنگساز ادامه داد: در این کار از سازهای کوبه ای و چند ساز دیگر استفاده کردم و با وجود قرابت جغرافیایی این سازها ترجیح دادم از آکاردئون استفاده کنم و حضور بازیگران روس این کار را توجیه می کرد.اگر به چشم یک جشن به این جشنواره نگاه کنیم دیگر بحث جایزه و سودای سیمرغ اهمیتی ندارد.
ساعد نیکزاد در ادامه بحث بیان داشت: زمانی که تجارت جای هنر را می گیرد و وقتی بدون اطلاعات از یک سری ابزار و اطلاعات استفاده می کنیم نتیجه اش اکران های متفاوت است.
وی ادامه داد: این فیلم در سینمای بعد از انقلاب تولید شده کاری کاملا انسانی است و جزو معدود فیلم هایی است که پشت صحنه آن نیز انسانی بود و هیچ کس با یکدیگر مشکلی نداشت. این فیلم با فضای کودکی من شباهت داشت و رنجرو کودکی من بود.

کد خبر: 53834
Share/Save/Bookmark