مخاطب عام در انتخاب آثار بین الملل برایمان اهمیت داشت
گفتگوی هنرنیوز با محمد دشت گلی مدیر مرکز هنرهای نمایشی؛
مخاطب عام در انتخاب آثار بین الملل برایمان اهمیت داشت
محمد دشت گلی در گفتگو با هنرنیوز گفت: سعی کردیم به مناسبت جشن انقلاب کارهایی را برای حضور در جشنواره تئاتر فجر دعوت کنیم که مخاطب عام را جذب کند و اساسا یکی از اهداف ما در نظر گرفتن مخاطب عام بود.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۵
محمد دشت گلی مدیر مرکز هنرهای نمایشی در گفتگو با هنرنیوز از وضعیت سی امین جشنواره تئاتر فجر گفت: وضعیت جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته که یک تجربه ۲۹ ساله در پشت آن است هم از نظر ما به عنوان مجریان این جشنواره و هم مخاطبان از شرایط خوبی برخوردار است و تا بدین جا راضی کننده بوده است.
وی افزود: جشنواره سی ام با ایجاد بخش نگاه ویژه و حضور جوانان اتفاق خوبی را برای این جشنواره رقم زد که می توان این اتفاق را از نقاط مهم و مثبت این جشنواره دانست. نمایش هایی که در جشنواره سی ام به روی صحنه رفته است دارای سوژه های خوب و ناب است که اتفاقا برخی از آنها به بحث انقلاب و دفاع مقدس هم توجه داشته اند.
دشت گلی خاطر نشان کرد: حضور جوانان دانشجو در کنار پیشکسوتان جشنواره امسال را پر شور کرده است و کارهای به اجرا رفته هم در بخش بین الملل و هم در دیگر بخش ها از نظر مخاطب عام خوب بوده است و توانسته مخاطب را جذب کند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی در خصوص کیفیت اجراها گفت: نمایش های ایرانی بنا به بضاعت تئاتر کشور تولید شده است و نمایش های جشنواره برایند تمام آثار است به همین خاطر سعی کردیم تا به کاستی های تئاترها پی ببریم تا بتوانیم آنها را مرتفع کنیم اما واقعیت این است که نمایش های ما در وضعیت و شرایط موجود بضاعتش در همین حد است.
وی در مورد نمایش های بخش بین الملل اظهار داشت: در بخش بین الملل هم شاهد دو کار خوب بودیم و سعی کردیم به مناسبت جشن انقلاب کارهایی را برا ی حضور در جشنواره دعوت کنیم که مخاطب عام را جذب کند و اساسا یکی از اهداف ما در نظر گرفتن مخاطب عام بود.
محمد دشت گلی ادامه داد: اما قطعا اگر میخواستیم فعالیت جدی تری در این مورد بخش بین الملل داشته باشیم با زمان محدود دبیر این اتفاق چندان میسر نمی شد اما باید این موراد در فرصت بهتر وبیشتری آسیب شناسی شود و در مورد آن نظرات داده شود، که کارهای بین الملل برای سال های آینده از کیفیت بالاتری برخوردار شود. آثار درجه یک متقاضی حضور در فستیوال ها نیستند و برای کارهایشان برنامه ریزی کرده اند البته اگر گروه های درجه یک برنامه هایشان را برای حضور در جشنواره هم هماهنگ کنند مبالغ بالایی را مطالبه می کنند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی تاکید داشت: سال آینده تصمیم داریم تا جشنواره تئاتر تهران را برگزار کنیم که مختص گروه های خارجی است و مخاطبان می توانند از نمایش های خارجی دیدن کنند این را هم نباید فراموش کرد که جامعه ما به آثاری نیاز دارد تا روحیه مردم را تغییر دهد. گذشت زمانی که تئاتر به اندیشه و خرد بالا نیاز داشت.
وی در مورد بلیت های میهمان جشنواره گفت: در تمام جشنواره ها همیشه مشکل بلیت وجود دارد که اتفاقا حل نشدنی هم است. متاسفانه ظرفیت سالن ها محدود است و تعداد زیادی از هنرمندان، خبرنگاران و دانشجویان می خواهند کار ها را ببینند به همین خاطر ما بلیت های میهمان را بیشتر از ظرفیت سالن توزیع می کنیم با این سیاست که سالن ها پر اجرا شوند البته توجیه نمی کنم که بعضی افراد با خرید بلیت از گیشه پشت درها مانده اند که واقعا عذرخواهی می کنم.
دشت گلی در خصوص اسکان گروه های شهرستانی در جشنواره گفت: گروه های شهرستانی این حق را دارند که از کارها دیدن کنند اما واقعا امکان این را نداریم که تمام افراد گروه را در طول جشنواره در تهران اسکان دهیم و گروه ها دو روز بعد از اجرای کارشان باید به شهرخود بازگردند البته از هر گروه معمولا دو تا سه نفر در تهران می مانند.
کد خبر: 36921
Share/Save/Bookmark