تئاتر هنری متعالی است
جمشید مشایخی:
تئاتر هنری متعالی است
جمشید مشایخی از بزرگان و پیشکشوتان تئاتر کشور که در سی امین جشنواره تئاتر فجر، پاسداشت او برگزار خواهد شد، تئاتر را هنر متعالی در میان سایر هنرها دانست.
 
تاريخ : يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۷

به گزارش هنرنیوز جمشید مشایخی بازیگر باسابقه تئاتر و سینما در گفت و گو با پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت: اگر به تاریخ معاصر سینمای ایران در نیم قرن اخیر توجه کنیم، اغلب بزرگان سینما پیشینه تئاتری داشته اند. عزت الله انتظامی، علی نصیریان، پرویز فنی زاده ، اکبر مشکین و غیره، همگی جزو بزرگان تئاتر بوده اند و این جریان بعد از انقلاب نیز ادامه یافت و باعث تعالی هنرهای نمایشی و تصویری شد. به هر حال تئاتر هنر متعالی است و حضور در تئاتر باعث افزایش توان و آگاهی بازیگران می شود.
این بازیگر پیشکسوت با اشاره به جایگاه جشنواره تئاتر فجر بر جریان تئاتری کشورعنوان کرد: جشنواره تئاتر فجر یک عامل انگیزشی مناسب برای جوان ها و ایجاد رقابت در جهت بهبود فعالیت اهالی تئاتر است. جامعه تئاتری در طول مدت برگزاری جشنواره تئاتر فجر در جریان وضعیت کلی تئاتر کشور قرار می گیرند و امیدورام جشنواره نسبت به هر دوره از برگزاری روند رو به رشدی را تجربه کند.
این پیشکسوت تئاتر و سینما توجه سی امین جشنواره تئاتر فجر را در جهت فراگیر شدن این هنر در استان ها ستود و در پایان گفت: این موضوع که امروز شاهد حضور جشنواره تئاتر فجر در استان های مختلف هستیم، اقدامی قابل توجه است و امیدوارم این روند در سال های آینده نیز ادامه پیدا کند، تا هنر نمایش در نقاط مختلف کشور باعث رشد و اعتلای فرهنگ کشور شود.
یادآوری می شود سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری رحمت امینی از تاریخ ۵ تا ۲۲ بهمن سال جاری در تهران و استان های البرز، گلستان، کرمانشاه، لرستان و خراسان شمالی برگزار می‌شود.
براي دريافت اطلاعات بيشتر به سايت جشنواره تئاتر فجر www.fitf.ir مراجعه كنيد.
کد خبر: 36382
Share/Save/Bookmark