صناعی‌ها: هدف «احتمال باران اسیدی»، ترسیم تنهایی آدمیست
گزارش هنرنیوز از نشست مطبوعاتی فیلم «احتمال باران اسیدی»؛
صناعی‌ها: هدف «احتمال باران اسیدی»، ترسیم تنهایی آدمیست
نشست پرسش و پاسخ فیلم « احتمال باران اسیدی» به کارگردانی بهتاش صناعی ها، پس از اکران این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور کارگردان و عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
به گزارش هنرنیوز در آغاز این نشست بهتاش صناعی ها کارگردان این فیلم با اشاره به نحوه ساخت این اثر گفت: من و مریم مقدم نخست روی فیلمنامه ای کار میکردیم که تم آن تنهایی بود ولی اتفاقی باعث شد ولی اتفاقی باعث شد خط سیر کار ما عوض بشود.

وی با بیان این مطلب افزود: قصه فیلم نامه ما ساده و دوست داشتنی بود، تصمیم گرفتیم آن فیلم نامه را کنار بگذاریم و بخشی از آن را با خط جدید میکس کنیم و یک فیلم نامه جدید تولید کنیم که این اتفاق افتاد.

در ادامه این نشست کامپوزیا پرتوی مشاور فیلمنامه تصریح کرد: بهتاش صناعی ها و مریم مقدم میخواستند فیلمی بسازند و از من کمک خواستند و من هرچه در بضاعت داشتم کمک کردم من جمله معرفی شمس لنگرودی برای بازی نقش «منوچهر».

شمس لنگرودی بازیگر نقش اصلی این کار درباره حضور خود در این فیلم توضیح داد: آمدن من به بازیگری ناگهانی و اتفاقی نبود؛ در ۲۱ سالگی فیلمی را بازی کردم که در حال حاضر در آرشیو دانشکده حقوق نگهداری می شود وانگهی من عضو کانون فیلم ایران بودم و قبلا دوره های بازیگری را گذرانده بودم. سال ۵۶ هم تئانری داشتم که متوقف شد و من رفتم به دنبال شعر.

وی با تاکید بر اینکه مشغله اصلی من در این سالها شعر بوده است گفت: من به سینما و موسیقی علاقه داشتم و دنبالشان رفتم تا اینکه چهار پنج سال پیش دوستم رسول یونان از من خواست به فیلم «فلامینگوی شماره ۱۳» بپیوندم، گروهی که با آنها کار کردم فرهیخته بودند و باعث شد من باز هم به سینما علاقه داشته باشم تا امروز که در «احتمال باران اسیدی» بازی کردم.امیدوارم آنچه در شعر دنبالش هستم در سینما هم ادامه بدهم.

ایرج رامین فر طراح صحنه فیلم «احتمال باران اسیدی» درباره رنگ های این فیلم توضیح داد: نمی خواستیم صحنه آرایی و دکور از کادر دوربین به صورت غیر طبیعی بیرون بزند.

سمیرا برادر تهیه کننده این فیلم نیز با ابراز خرسندی از مشارکت در ساخت این فیلم، «احتما باران اسیدی» را فیلمی با آینده درخشان دانست.

پوریا رحیمی فر بازیگر این اثر نیز تصریح کرد: خوشحالم که در این فیلم در کنار بزرگانی چون شمس لنگرودی، کامپوزیا پرتوی و ایرج رامین فر بودم که برای یک نفر مثل من تجربه مغتنمی معادل چند دوره بازیگری است.
کد خبر: 78980
Share/Save/Bookmark