امینی: نمایش سریعتر از سایر هنرها به مسئله ظلم جهانی واکنش نشان میدهد
گزارش هنرنیوز از نشست مطبوعاتی گردهم‌آیی هنرمندان در حمایت از مردم غزه؛/۳/
امینی: نمایش سریعتر از سایر هنرها به مسئله ظلم جهانی واکنش نشان میدهد
نشست مطبوعاتی گردهم‌آیی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه «غزه تنها نیست» صبح امروز با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، رحمت امینی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر آفرینش های ادبی حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، رسول اولیاء زاده مدیر خانه عکاسان حوزه هنری و ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری در سالن مهر برگزار شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۳

امینی در ادامه این نشست با ابراز تاسف از کشتار جنایت‌بار صهیونیست ها در غزه گفت: در فجایع همچون كشتار مردم بی دفاع غزه هنرهای نمایشی سریع ترین تاثیر را می گیرد و با خلق آثار به جامعه منتقل می كند. 

وی با بیان این مطلب اظهار كرد: هنرهای نمایش سریع ترین تاثیر را از زمانه خود چه از حوادث بیرونی و چه از اتفاقات درونی می گیرد، هنرهای نمایشی نسبت به دیگر هنرها می تواند سریع تر و بهتر محتوا و مضمون جامعه بین الملل را در معرض نمایش قرار دهد. 

وی با معرفی برنامه های این مرکز بیان کرد: فردا چهارشنبه ۱ مردادماه نمایش خیابانی از ساعت ۱۸ اجرا خواهد شد این نمایش توسط امیرحسین شفیعی كه از جوانان سرآمد هنر نمایش خیابانی است در محوطه حوزه هنری اجرا می شود. 

امینی با بیان این كه هنرمندان به دو گونه می توانند در مقابل فجایع انسانی كه در جهان رخ می دهد واكنش نشان دهند، اظهار كرد: هنرمندان شهیر جامعه كه مردم به آن ها اعتماد دارند با سخن های خودشان اهمیت فجایعی مانند غزه را خاطرنشان می شوند كه البته این فاجعه ای بسیار مشهود است و حتی شبكه هایی مانند بی بی سی نیز نمی تواند عمق این فاجعه را نشان دهند. 

وی ادامه داد: همچنین هنرمندان از فجایع جهان و مظلومیت مردمی همچون غزه تاثیر می گیرند و در طول زمان آثار با این محوریت خلق می كنند همان طور كه جنگ تحمیلی به پایان رسیده اما هنوز خاطراتش بازگو می شود و تئاتر نیز همیشه مخالف جنگ افروزی و مخالف قدرت های مختلف استکباری بوده است.

کد خبر: 73582
Share/Save/Bookmark