گودرزی دیباج: هنرمند متعهد به وقایع انسانی است
گزارش هنرنیوز از نشست مطبوعاتی گردهم‌آیی هنرمندان در حمایت از مردم غزه؛/۴/
گودرزی دیباج: هنرمند متعهد به وقایع انسانی است
مرتضی گودرزی دیباج در نشست رسانه ای همایش «غزه تنها نیست» گفت: نیازمند تبارشناسی دیگری در حوزه هنر دین مدار و انسان مدار هستیم.
 
تاريخ : سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸

مرتضی گودرزی دیباج مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری با تاكید بر این كه بخش مهمی از تكلیفی كه بر دوش هنرمندان آزادی خواه است به اهالی به رسانه نیز مربوط می شود، اظهار كرد: معتقدم ضمن این كه هنرمندان امروز ما و به ویژه هنرمندان مسلمان ایرانی باید روحیه متعهدانه و انسان مدارانه خود را نشان دهند، اهالی رسانه نیز وظیفه سنگینی بر دوش دارند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر جنگ رسانه ای در جهان رخ داده است و رسانه های كشور نیز یك طرف این جنگ هستند. حضور رسانه های آمریكایی در كشورهایی همچون فلسطین باعث شده واقعیت ها از چشم جهانیان پوشیده بماند و چنین شرایطی آزمایش جدی برای اهالی رسانه كشور است. 

گودرزی دیباج با بیان این كه نیازمند تبارشناسی دیگری در حوزه هنر دین مدار و انسان مدار هستیم عنوان كرد: از جامعه دانشگاهی و هنری كشور انتظار دارم كه به خیل عظیم هنرمندان جوان بیدارباش بدهند و آن ها را راهنمایی كنند. 

مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری خاطرنشان كرد: دغدغه جدی هنرهای تجسمی از ابتدای انقلاب خلق آثار در رابطه با فلسطین بوده است و طراحی و اجرای میدان فلسطین نیز بیشتر از یك ربع قرن پیش توسط هنرمندان مرتبط با حوزه هنری صورت گرفته است. طی این سال ها بخش عظیمی از آثار با مضمون مظلومیت مردم فلسطین ساخته شده است. 

وی درباره همایش «غزه تنها نیست» كه چهارشنبه یكم مرداد در حوزه هنری برگزار می شود گفت: در این همایش نمایشگاه آثار تجسمی و كاریكاتور با مضمون غزه و مظلومیت مردم فلسطین برپا خواهیم كرد. البته اعتقاد دارم پس از روز قدس و راهپیمایی با شكوه مردم كشورمان اسرائیل برنامه هایش را تعطیل نمی كند و ما نیز نباید به این همایش بسنده كنیم و كارگاه ها و نمایشگاه های مختلفی در طول سال برگزار كنیم.

اولیاء زاده: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید»

مدیر خانه عكاسان حوزه هنری امروز در نشست رسانه ای گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان «غزه تنها نیست» از افتتاح نمایشگاه عكسی از فجایع غزه و راهپیمایی و حماسه آفرینی های مردم كشورمان در روز چهارشنبه یكم مردادماه در حوزه هنری خبرداد. 

رسول اولیازاده، مدیر خانه عكاسان حوزه هنری امروز در این نشست با بیان اینکه پوشش رسانه ای اخبار در باره غزه در جهان را تحت الشعاع مسائل دیگر قرار دادند تا صدای مردم غزه به گوش جهانیان نرسد گفت: می بینیم كه این اتفاق دقیقا هم زمان با جام جهانی رخ می دهد و به قدری رسانه های جهانی درگیر آن ماجرا بودند كه این اتفاق به شكل كم رنگی نشان داده شد. 

این هنرمند با بیان این كه در حالی كه می بینیم قدرت ها درباره وقایع مختلف واكنش نشان داده می شود اما در ارتباط با غزه سكوت كرده اند، گفت: به مردم جهان همین حرف امام حسین (ع) را تاكید می كنم كه اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. 

اولیازاده همچنین با تاكید بر این كه باید به وظیفه انسانی و الهی خودمان واقف باشیم و آن را انجام دهیم، گفت: در همین رابطه در حوزه هنری برنامه های خاصی برگزار خواهیم كرد و به عنوان مثال قرار است روز چهارشنبه یكم مرداد نمایشگاه عكسی افتتاح شود كه شامل عكس هایی از فجایع غزه و راهپیمایی و حماسه آفرینی های مردم كشورمان در روز قدس است. 

شایان ذکر است گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان «غزه تنها نیست» چهارشنبه یك مرداد ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

کد خبر: 73584
Share/Save/Bookmark