بازغی: حذف سیمرغ مردمی از جشنواره فیلم فجر یک اشتباه بزرگ است
گزارش هنرنیوز از نشست مطبوعاتی فیلم «ناهید»؛
بازغی: حذف سیمرغ مردمی از جشنواره فیلم فجر یک اشتباه بزرگ است
نشست مطبوعاتی فیلم «ناهید» پس از اکران این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد با اجرای امیر پوریا برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۰
به گزارش هنرنیوز در آغاز این نشست پژمان بازغی ضمن اشاره به ساخت این فیلم گفت: این پروژه از حساسیت های ویژه ای برخوردار بود، تلاش من این بود که هرچیزی را که در فیلم نامه بود به تصویر بکشم.این نخستین تجربه من از همکاری با یک کارگردان خانم بود که هم تجربه شیرین و هم تجربه سختی بود.

وی با بیان این مطلب افزود: پیشتر در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کردم و این انتقاد را به آقای رضاداد دبیر جشنواره هم داشتم که نباید سیمرغ مردمی از فیلم‌های اول گرفته میشد چراکه سیمرغ مردمی بهترین و صادقانه ترین نوع ارتباط مردم با سینماست و تنها مسیری است که در آن هیچگونه دیواری از تعبیرهای نابجا یا داوری های مغرضانه وجود ندارد.

در ادامه این نشست آیدا پناهنده کارگردان این فیلم با انتقاد از اینکه برای اکران فیلمش در هیچکجا برنامه ریزی صحیحی وجود نداشته، بیان کرد: فیلم «ناهید» را گوشت قربانی کردند، در جشنواره «سلام سینما» هم این اتفاق افتاد و فیلم در اولین اکران که بازده خوبی ندارد قرار گرفت، در جشنواره امسال هم فیلم مرا اولین در اولین روز جشنواره نمایش دادند، به نظر من اینکه گفته می شود سهم برابر در اکران فیلم ها وجود دارد فقط یک حرف است و برنامه ریزی ها به گونه ای نیست که همه فیلم ها سهم برابر داشته باشند و در حق فیلمی اجحاف نشود.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: من از چنین رویه ای دل چرکینم و این برنامه ریزی باعث ناراحتی من شده است به گونه ای که فکر میکنم ممکن است واقعا انگیزه های خاصی در نهان این برنامه ریزی وجود داشته باشد.

وی همچنین به کارنامه کاری خود اشاره کرد و گفت: باید خیلی سال قبل‌، وقتی وارد دانشکده سینما تئاتر شدم، فیلم اولم را می‌ساختم، اما در سی و پنج سالگی این اتفاق افتاد.

ساره بیات بازیگر نقش اول فیلم تصریح کرد: ورود به عرصه بازیگری باید با عدم ترس همراه و یک هنرمند جسارت در پذیرش نقش‌های متفاوت را داشته باشد. فیلم نامه این کار برایم بسیار متفاوت از سایر فیلمنامه ها بود به همین دلیل نقش را پذیرفتم، البته سخت بود و باید کاری میکردیم که دچار ورطه تکرار نشویم.

بیژن امکانیان تهیه کننده فیلم، «ناهید» ضمن ابراز خرسندی از ورود به فضای تهیه کنندگی گفت: تهیه‌کنندگی یک کار خلاقه است و من برایش ارزش زیادی قائلم و خوشحالم با فیلم «ناهید» یک اثر خوب و ماندگار را به سبد سینمای ایران تقدیم کردیم.

در ادامه این نشست نوید محمدزاده بازیگر این فیلم گفت: من معمولا با حس و حال دلی کار را قبول می کنم ، فیلم نامه را گرفتم و خوشم آمد، امیدوارم در سینما کم کار کنم اما حالم با فیلم‌های خوب، خوب باشد.

وی به فیلم «عصبانی نیستم» اشاره کرد و گفت: بعد از «عصبانی نیستم» بسیاری پیشنهادات را رد کردم اما لحظه‌ای حسرت نخوردم چراکه ممکن بود از پذیرش آنها دچار پیشمانی می شدم.
من معمولا خیلی حسی نقش قبول می‌کنم و فیلم نامه برایم اهمیت زیادی دارد.
کد خبر: 78885
Share/Save/Bookmark