اکسپو از لحاظ کیفی در سطح متوسطی قرار دارد
محمد خاکپور در گفتگو با هنرنیوز؛
اکسپو از لحاظ کیفی در سطح متوسطی قرار دارد
محمد خاکپور گفت: اکسپو از لحاظ کیفی در سطح متوسطی قرار دارد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۶


نگارخانه‌های تهران به موازات برگزاری اکسپو، در تیرماه ۹۱ مشتاقانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به طوری که نگارخانه‌های سیحون، بهزاد، شیث، شیرین، هما، ساربان، از این قبیل نگارخانه‌ها هستند که در تیر و مرداد ماه سال جاری آثار برخی از هنرمندان را به روی دیوار می‌برند. به همین بهانه، با «محمد خاکپور»، مدیر گالری بهزاد به گفتگو نشسته‌ایم؛ 

از برنامه آینده نگارخانه صحبت بفرمایید. نگارخانه تصمیم به برپایی چه نمایشگاهی دارد؟ 

هفته آینده، نمایشگاه گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد با مجموعه‌ای از پوسترها در سالن اصلی گالری با حضور استاد اسماعیل ابارشی به نمایش درمی‌آید و همزماهن در سالن غربی گالری، فریده خادم، هنرمند اصفهانی آثار خود را به نمایش می‌گذارد. 

همچنین از ۲۴ تا ۳۰ تیر از طرف معاونت فرهنگی دانشگاه الزهرا و مجتمع فنی تهران، در سالن اصلی عکس‌های هنرمندان به روی دیوار می‌رود و در سالن غربی نمایشگاه نیز نقاشی هنرمند نوجوان عرصه نقاشی به نام هلیا شهامی به دید همگان گذاشته می‌شود. 

نگارخانه بهزاد همه ساله در ماه مبارک رمضان تعطیل می‌باشد. 

بازدید از آثار نگارخانه بهزاد در چه سطحی است؟ آیا همواره در همه فصول با برگزاری نمایشگاه هنرمندان با استقبال بالایی روبرو بوده است یا خیر؟ 

همه ساله در ماه مرداد، بازدید از نگارخانه بسیار پایین است به دلیل اینکه ما در نمایشگاه خود بیشتر آثار گروهی و دانشجویی را به نمایش درمی‌آوریم و بیشتر دانشجویان و اساتید و اهالی فرهنگ در نگارخانه حضور دارند و آثار خود را به نمایش می‌گذارند، در نتیجه در فصل تابستان ما بازدیدکننده بسیار کمی داریم. 

در فصول دیگر سال گالری با میزان بازدیدکنندگان بسیار خوبی روبرو است به دلیل اینکه ما در محیطی قرار گرفته‌ایم که دانشگاه هنر، دانشگاه تهران و دانشجویان بسیاری اطراف ما را گرفته‌اند در نتیجه با گروه مخاطب کثیری روبرو هستیم و می‌توان گفت برخلاف گالری‌های دیگر که در محیط مناسبی قرار نگرفته‌اند پربازدید‌کننده هستیم. 

در نگارخانه بهزاد هر دوره نمایشگاهی که برپا می‌گردد چند روز دایر است؟ میانگین آثاری که از هر هنرمند به روی دیوار می‌رود چند اثر است؟ 

روال کار نگارخانه بر این است که در هر هفته آثار ۲ هنرمند را به نمایش می‌گذارد به دلیل اینکه نمایشگاه دارای دو سالن است. همچنین آثار هنرمندانی که به نمایش درمی‌آید متفاوت است ولی می‌توان گفت میانگین آثاری که نگارخانه می‌تواند میزبان آنها باشد ۵۰ اثر است. 

نگارخانه بهزاد در اکسپو شرکت داشته است یا خیر؟ اگر شرکت داشته است چند اثر را از چند هنرمند به دید عموم گذاشته است؟ به نظر شما اکسپو با چه سطح کیفیتی برگزار شده است؟ 

بله. نگارخانه بهزاد در اکسپو شرکت کرد و ۴ اثر از ۲ هنرمند را وارد اکسپو کرد. به عقیده من، اکسپو از لحاظ کیفی در سطح متوسطی قرار دارد و انتظاری بیش از این نمی‌توان داشت به دلیل اینکه ظرفیت هنری جامعه ما بیش از این نمی‌تواند باشد. 

نگارخانه بهزاد در بلوار كشاورز نبش خيابان ۱۶ آذر پلاك۳۱۶ واقع است و همه روزه به جز ایام تعطیل در فصول بهار و تابستان از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و در فصول پاییز و زمستان از ۱۰ تا ۱۹ آماده پذیرای عموم است.

 سارا علیپور

کد خبر: 42821
Share/Save/Bookmark