حجازی: آرزو داشتم فیلمی با مضمون «مادر» بسازم
گزارش هنرنیوز از نشست پرسش و پاسخ فیلم «مرگ ماهی»؛
حجازی: آرزو داشتم فیلمی با مضمون «مادر» بسازم
نشست رسانه ای فیلم «مرگ ماهی» پس از اکران این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور روح الله حجازی کارگردان این فیلم و بازیگران وسایر عوامل در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
به گزارش هنرنیوز در آغاز این نشست روح الله حجازی کارگردان این فیلم تصریح کرد: امیدوارم مخاطبان از این فیلم خوششان آمده باشد، این اکران را به زنده یاد علی حاتمی و رسول ملاقلی پور که فیلم هایی با مضمون مادر ساختند تقدیم می کنم.من در این فیلم می خواستم تجربه متفاوتی داشته باشم و مایل بودم طرح دیگری در اندازم و نمیخواستم همان مسیر قبلی را طی کنم.

وی با ابراز خرسندی از حضور محمود کلاری برای فیلم برداری «مرگ ماهی» گفت: بسیاری از فیلم های خوب سینمای ایران را محمود کلاری فیلمبرداری کرده است و من خوشحالم که او دعوت مرا برای این فیلم پذیرفت ضمن اینکه موضوع این فیلم سرد شدن روابط انسانی و خانوادگی است.

در ادامه این نشست محمود کلاری فیلمبردار این فیلم درباره فیلمبرداری در این اثر گفت: اولین جلسه که با روح الله حجازی داشتم و فیلم را برای من تعریف کرد از آن خوشم آمد.تاکیدی که حجازی بر فضای فیلم داشت مرا به سمتی برد که فیلم برداری را با آن تطبیق کامل دادم.

وی با بیان این مطلب افزود: این فیلم تصاویر مضمونی ساده ای را در بر می گرفت که اشتیاق کار ا در من زنده کرد، من در یک دهه اخیر عمدتا فیلم هایی را کار کردم که نزدیک به فضای واقع گرایانه بودند و چون در این کار عجله ای نبود من با تاملو تمرکز بیشتری روی فیلمبرداری کار کردم.

پانته آ بهرام بازیگر فیلم «مرگ ماهی» نیز در ادامه گفت: امروز از دیدن این فیلم بسیار خرسند شدم، وقتی یک گروه همه مولفه های مثبت را دارد و به همه افراد دور و برت اعتماد داری کافی است خودت را رها کنی، وقتی مطمئن هستی همه کار بلد هستند و استاد محسوب می شوند باید فیلم نامه را درست بخوانی و بازیگری کنی، همین.

طناز طباطبایی بازیگر این فیلم اظهار داشت: من از فیلم راضی هستم، روز اولی که آقای حجازی این کار را به من پیشنهاد دادند، فهمیدم چیزهایی در فیلم نامه هست که دوستش دارم، در نقش های اخیر همواره کاراکتر بیرون ریز و برون گرا داشتم، لذا این نقش بسیار متفاوت بود و به دلیل سکوت هایش برایم جذاب بود.

علی مصفا دیگر بازیگر این کار درباره بازی در این فیلم اظهار داشت: جسارت و جرءتی که روح الله حجازی داشت و متن نوشته ایشان برایم انگیزه بود تا در خدمت کار و این کار جمعی باشم.برایم مهم بود که با کلاری کار کنم که این توفیق حاصل شد.

بابک حمیدیان دیگر بازیگر این فیلم سینمایی نیز درباره نقش خود گفت: من رد پای کوچکی در این فیلم دارم، روح الله حجازی همیشه آرزو داشت این فیلم را بسازد که امیدوارم به آرزویش رسیده باشد.خانواده بازیگری در رکاب این کار بودند. خوشحالم که در این گروه بودم.

ریما رامین فر بازیگر فیلم مرگ ماهی در تگمیل صحبتهای دیگر عوامل کار گفت: من ابتدا بارها برای کار جدل کردم ولی بعدا به کارگدان اعتماد گردم و بعدا از دیدن آن و از لذت آن حس گیجی و بهت داشتم.

در خاتمه این نشست بهرنگ علوی بازیگر گفت: بعد از دوسال از فیلم «دربند»، «مرگ ماهی» تجربه متفاوتی بود به همین دلیل از روح الله حجازی ممنونم زیرا جسارت کرد و نقشی را که از من دور بود به من سپرد.
کد خبر: 78979
Share/Save/Bookmark