در این نشست نخست علی قوی تن با اشاره به یازده فیلم قبلی خود گفت: مایلم این فیلم را بعد از «پرواز بادبادک ها» دومین فیلم خود بدانم زیرا این دو فیلم را بسیار دوست دارم.
وی با انتقاد از عدم هماهنگی جا به جایی نشست های جشنواره گفت: قرار بود فیلم ما روز شنبه اکران شود که بر این اساس ما از سایر عوامل دعوت کرده بودیم تا به نشست بیایند اما دوستان عزیز ما با آنکه چهار ماه زحمت کشیده بودند از آمدن محروم شدند.
قوی تن در پاسخ به این پرسش که ممکن است برای فیلم هایش مخاطبان محدودی وجود داشته باشد گفت: سال هاست ما راهمان را در سینما گم کرده ایم؛ برخی از سازندگان آثار سینمایی تنها به گیشه می اندیشند و معتقدند با ساخت چنین فیلم هایی گیشه را از دست می دهند لیکن ما هم شاید دوست داشته باشیم گیشه خوبی برای فیلم مان وجود داشته باشد اما باید حرفمان را بزنیم و رسالتمان را انجام دهیم.
وی با بیان این مطلب افزود: باید در سینما این اجازه داده شود تا هر فیلم سازی با سلیقه و خاستگاه خود تابلو فیلم خود را نقاشی کند که اگر اینطور شود تنوع زیاد می شود؛ اگرچه قرار نیست همه فیلم مرا ببینند و من خوب می دانم تنها عده خاصی به دیدن فیلم من علاقه دارند.
وی تصریح کرد: مسئولان باید تلاش کنند سینما را گسترش دهند و فضاهای اکران را باز کنند و محیط را به خاطر فروش فیلم ها بسته نگاه ندارند.
قوی تن با تاکید بر این مطلب که من میل به افزودن مخاطب دارم گفت: نمی توانم حرفم را نگویم و باید فیلمی را که دوست دارم بسازم.
وی همچنین در خصوص ایفای نقش سهراب سپهری گفت: برخی پیشنهاد کرده اند که فیلم سهراب سپهری را بسازیم چون سهراب سپهری چهره ملی و فرا ملی دارد باید حمایت های خوبی پشتشوانه اش گردد تا فیلمی به یاد ماندنی شود به هرحال نزدیک دو سال است که به من پیشنهاد می شود ولی من فعلا تمایلی ندارم مگر اینکه حمایت محکمی برایش وجود داشته باشد.
قوی تن در تشریح تم اصلی کار گفت: فیلم من می گوید ما مسافریم و چرا باید به این زمین متحرک بچسبیم در حالیکه باید رها کنیم و بدانیم رسالتی داریم.
او در خاتمه با گرامی داشت یاد و خاطره مسعود بهنام صداگذار این اثر گفت: سال ها بود می خواستم راجع به روحانیون فیلمی بسازم تا هم درباره شان حرف بزنم و هم این فیلم برای آن ها تلنگری باشد .
مهدی حسینی وند نیز با ارائه دورنمایی از مسیر فیلم سازی قوی تن گفت: او در مسیر خود پخته تر عمل می کند زیرا کار با نابازیگر بسیار سخت است. این فیلم از قصه پردازی گریز دارد و به نوعی قصه گریز است لذا نا مایل بودیم همه تغییرات از جنس فیلم باشد و مخاطب بهتر است تکلیف خود را با فیلم مشخص کند.
در ادامه این نشست شهاب روزیان گفت: قوی تن معمار سینمایی است که چندسالی است شروع نموده است و عناصر آن مشخص است و به واقع روند این فیلم ها رو به رشد است و عناصری که در کار وجود دارد.
وی افزود: مخاطب فیلم قوی تن این عناصر را در فیلم های «سنجاقک» و «پرواز بادبادک ها» هم می بیند ولی ممکن است قضاوت های شتابزده ای درباره اثر بشود که بهتر است اینگونه نباشد زیرا که این یک اثر سهل و ممتنع است.