مدیریت شهری از قزوین بودن قزوین انصراف داده است!
سیدمحمد بهشتی:
مدیریت شهری از قزوین بودن قزوین انصراف داده است!
مشاور سازمان میراث فرهنگی گفت: با کشیدن خیابان انصاری شرقی فکر می‌کنید مشکل ترافیک را حل می‌کنید؟! این کار قبلاً در شهرهای دیگر انجام شده و هیچ کمکی به حل ترافیک آن شهر نکرده است. کمک نکرده که شهرها آبادتر شوند همیشه آنها را خرابتر کرده است بنابراین ترمز این قطار را هر وقت بکشند، سود بردند.
 
تاريخ : جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
سید محمد بهشتی در گفت و گو با هنرنیوز درباره تخریب بافت تاریخی قزوین توسط عبور خیابان انصاری شرقی و با استدلال این که پیش از این خیابان انصاری غربی و میانی بافت را تخریب کرده و اکنون با تملک ۶۵ درصد بناهای انصاری شرقی باید این پروژه ادامه یابد، گفت: با همین استدلال‌ها که مصوبه فلان و طرح بهمان است باغستان‌های شمالی قزوین را از بین بردیم. و امروز شاهد هستیم هر چند وقت یک بار سیل قزوین را تهدید می‌کند. من تعجب می‌کنم باید از خدایتان باشد که مردم در این شهر و در بافت سنتی و تاریخی زندگی می‌کنند. چه اصراری برای تخریب بافت تاریخی دارید!

او ادامه داد:ترمز قطاری که در مسیر غلط قرار می‌گیرد، باید کشید. این چه استدلالی است که چون قطار به مسیر اشتباه رفته بگذاریم ته دره بیفتد. معنای این حرف آن است که ما باید از شهر قزوین منصرف شویم.

وی خطاب به مسئولان شهری قزوین تأکید کرد: لابد مدیریت شهر قزوین هم از حرفی که زدم خوشحال می‌شود. آقایان شما با این کار از قزوین بودن قزوین انصراف داده‌اید و می‌خواهید آن را شبیه برازجان کنید، شبیه دامغان؛ دامغانی که تمام بافت تاریخی آن را از بین بردند و امروز اثری از بافت سنتی در آن دیده نمی‌شود. فکر می‌کنید مشکل ترافیک را حل می‌کنید این کار قبلاً در شهرهای دیگر انجام شده و هیچ کمکی به حل ترافیک آن شهر نکرده است. کمک نکرده که شهرها آبادتر شوند بلکه همیشه شهرها را خرابتر کرده است بنابراین هر جا ترمز این قطار را بکشید، سود بردید.

مشاور سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: این که چون مصوبه کمسیون ماده ۵ است نمی‌شود کاری کرد یعنی چه؟ مگر کمسیون ماده ۵ کیست؟ مگر غیر از این که این کمسیون از تعدادی انسان تشکیل شده که بنا به دلایلی تصمیم غلط گرفتند، خوب اشکالی ندارد! همین آدمها تصمیم خود را تغییر دهند و اصلاح کنند. وحی که از آسمان نازل نشده که قابل تغییر نباشد.
کد خبر: 72912
Share/Save/Bookmark