نمايش خبر در تاريخ :
بخش :  
روز :  
ماه :  
سال :  
۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۸
 

هنر زیبای زری بافی به روایت تصویر

قرقره های ابریشم و زر به سرعت می‌چرخند و در میان چشم ها محو می‌شوند و دست مایه این چرخش، گلابتون طلایی رنگی است که در مقابل چشمان نافذ هنرمند می‌درخشد...

 
۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۸
 

سوزندوزی؛ هنر اصیل و زیبای زنان‌ بلوچ‌

در مناطق شهری و روستائی‌ بلوچستان کمتر زن‌ یا دختری را می‌توان یافت‌ که‌ با این‌ هنر‌اصیل و ارزنده آشنائی‌ نداشته باشد و اصولا سوزندوزی‌ آنچنان با زندگی‌ زن‌ بلوچ آمیختگی ‌یافته...

 
۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۶
 

فرهنگ و هنر بومی ‌ایلام

استان ایلام فروزان از تمدن دیرپای سرزمین ایلام باستانی است؛ این استان بخشی از عیلام بوده كه در حدود 3000 سال قبل از میلاد بوجود آمده و تا سال...

 
۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۵
 

حصیربافی از دیروز تا امروز

نخستین زیراندازهای بشری از نی و گیاهانی که در باتلاق‌های سفلای بین النهرین روئیده، تهیه شده و بهم انداختن ساق گیاهان و در آوردن بافته ای «حصیر» مانند اولین قدم در دستیابی انسان به...

 
۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۱
 

ناگفته‌هایی از زبان فارسی!

آیا می‌دانستید که ما بسیاری از واژه‌های فارسی مان را به عربی و یا به فرنگی واگویی (تلفظ) می‌کنیم؟ این واژه‌های فارسی را یا اعراب از ما گرفته و عربی (معرب) کرده اند و دوباره به ما پس داده‌اند و...

 
۲۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۵۷
 

سلین نویسنده‌ای كه به دنبال هیجان زبان محاوره بود

او سبك متفاوتی در نوشتن دارد كه به بازآفرینی این حس كمك می‌كند: سبكی كه همه اضطراب، دل آشوبه و تردیدها را به خواننده نیز منتقل می‌كند و او را با چنان خشونتی درگیر می‌كند كه در بسیاری از موارد از ادامه داستان باز می‌ماند...

 
۲۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۴۸
 

ادبیات علمی ـ تخیلی چگونه شكل گرفت؟

مثلا انگلیسی‌ها هرگز نمی‌توانستند چنین آثاری را كه همه زندگی انسان را بی‌ثبات و در حال تغییر قلمداد می‌كرد در برابر قدرت سلطه خود قرار دهند و آن را تایید كنند به همین دلیل هم آثار «اچ. جی. ولز» در انگلستان با بی‌مهری روبه‌رو شد و...

 

مروري بر بازار هنر طي چند سال اخير

۲۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۳۳
 

تب بالاي 40 بازار هنر - قسمت پاياني

اين همه قصه اي شيرين از حکايت دنياي تجسمي جامعه ايران با حضور سونامي کريستي بود. با اين همه طي مدتي که اخبار نگارخانه ها را دنبال مي کردم هنرمندان مستعد اما بي نام و نشان مي بينم که در نيمکت ذخيره ها با حسرت بازي را نظاره مي کنند. نقاشاني جوان و علاقه مندکه حاصل تلاش يک سالهخود را در هفت روز نمايشگاه ...

 
 

يوسا همواره دولت‌هاي پرو را به چالش كشيده است

عبدالله كوثري مي‌گويد: فضاهاي تاريك سياسي و ديكتاتوري كشورهاي آمريكاي ‌لاتين آنها را به مقابله سخت با نويسندگان واداشته‌ است. يوسا همواره دولت‌هاي پرو را به چالش كشيده؛ از اين رو آثارش با ممنوعيت انتشار مواجه بوده‌ است.

 
۲۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۲۷
 

سريال خسته دلان و سيروس الوند: ايستگاه بعدي، تلويزيون

سيروس ‌الوند پس از سال‌ها فعاليت در سينما، مدتي است كه با ساخت فيلم‌هاي تلويزيوني ، در اين رسانه خود را محك مي‌زند. تله‌فيلم‌هاي «مرد» ، «ستاره‌هاي سوخته» و «عروس برفي» حاصل همكاري الوند با تلويزيون است كه البته هيچ‌كدام موفقيتي درخور سابقه و نام اين فيلمساز به دست نياوردند.

 
به رنگ "موج مرده"

نگاهی به "به رنگ ارغوان" حاتمی کیا

۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۰
 

به رنگ "موج مرده"

به رنگ ارغوان فیلم خوبی است. تماشاگر ناراضی از سالن سینما بیرون نمی آید. تماشاگر عام که جهت سرگرمی به سینما آمده باشد، از تماشای فیلمی حادثه ای و جاسوسی لذت خواهد برد. تماشاگر خاص نیز اگر علاقه مند به سینمای حاتمی کیا باشد، لذت خواهد برد. و اگر علاقه مند شیوه روایت گری حاتمی کیا نباشد، حداقل فیلمی ...

 
 

حقيقي: سازنده مستند «مهرجويي كارنامه چهل ساله» خود مهرجويي است

«ماني حقيقي» با بيان اين كه سازنده مستند «مهرجويي كارنامه چهل ساله» خود مهرجويي است، گفت: داريوش مهرجويي موادي در اختيار ما گذاشت كه فضاي فيلم را به خوبي مشخص مي‌كرد.

 
۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۳
 

«محافظ»؛ يك اكشن مهيج‌ كه سينماي ايران به آن نياز دارد

يك منتقد گفت: فيلم «محافظ» تقريبا تمام عناصر مشترك فيلم‌هاي رزمي و اكشن‌ها را در بر دارد با اين تفاوت كه خوش ساخت‌تر و مهيج‌تر از نمونه‌هاي پيشين از آب در آمده است.

 

مروري بر بازار هنر طي چند سال اخير

۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۳
 

تب بالاي 40 بازار هنر - قسمت اول

خيلي پيش تر از ما انسان هايي دانستند که ظروف گلي دست سازاگر به نقش و نگار رمزين شود به تعداد بيشتري خريداري مي شود. قريحه هنري از همان ايام در خون انسان شريان داشت و مصنوعات دست ساز به نقش و نگار آذين شد. تا جايي که هنر براي هنر داعيه هنرمندان سنت شکني شد که آن را به عنوان تنها يک اثر هنري برخاسته از ...

 

یادداشتی بر نمایش «داستان یک پلکان»

۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۲
 

حزن ِ بودن

از همان شروع نمایش که با مونولوگ بغض‌آلود صابر ابر آغاز می‌شود حزنی تمام وجودمان را می‌گیرد.

 
۲۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۶
 

ضرورت ظهور و بقای شعر نو فارسی

شعر فارسی سال‌هاست که نو شده و چند ده نوروز از این نوشدگی می‌گذرد اما هنوز به همت مسئولان و ادبای کلاسیک‌خوان و کلاسیک گو، در پی حفظ فرم و قالب‌های سنتی است.

 
غیرمعمول درباره فیلمی که همه می‌پسندند!
 

غیرمعمول درباره فیلمی که همه می‌پسندند!

«سینمای جاسوسی» منشعب شده از «تریلر» است و مثل آن از بازی «دزد و پلیس» ]به قول اریک برن - پدر رفتارشناسی مدرن-[ بهره می‌گیرد و مثل آن، گاهی از خود فراتر می‌رود به حیطه «نوآ‌ر» پا می‌گذارد.

 

سعيده سادات موسوي ايرايي

۲۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۱
 

من فكر مي كنم!

اين نظريه زيربناي تفکر دکارت را تشکيل مي­دهد زيرا بر اساس اين نگاه همه چيز در دکارت ذيل نفس من معنا پيدا مي­کند

 
 

جدال متن پايدار و متن معلق

فلسفه معاصر ايران به طور اعم و روشنفکران معاصر ايران به طور اخص به دو صورت از انديشه هاي "هايدگر" تأثير پذيرفته اند و تمام اين تأثيرات از کتاب "هستي و زمان" هايدگر مي باشد و همين باعث شکل گيري جدالي در بين روشنفکران معاصر ايران شده است.

 

آيا نيت خير همان نتيجه خوب است؟!

۲۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۹
 

نگاهي به فيلم «به روح پدرم» اثر جواد رضويان

فيلمي اهل ادا و اطوار نيست و با يك داستان راست و صاف، مستقيماً رفته است سراغ حرف اصلي‌اش، گنجاندن يك پيام اخلاقي در يك داستان نيم بند آب دوغ خياري.

 

از صداي سخن عشق نديدم خوشتر ...

۲۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۸
 

نقد و بررسي فيلم «حيران» اثر شاليزده عارف پور

فيلم «حيران» روايت منسجم و رواني دارد حشو و زوايدش آنچنان نيست كه خللي در قصه گويي‌اش پديد آورد و بيان عاطفي و نوع نگرش انساني كه بر فيلم حاكم است، تلاش براي يك قصه گويي خوب و خوش ريتم و جذاب را به موفقيتي نسبي نايل كرده است.

 
 

فراموش مي شويم...!

بهنام بهزادي در «دو بار زندگي مي‌كنيم» به عنوان اولين تجربه سينمايي اش، فضايي لذت بخش و بينش مندي را به لحاظ نرم افزار و سنت افزار سينمايي، به مخاطب خود هديه كرد كه مي تواند و بايد نويد بخش آينده و تجربه هاي ارزشمندتري از او براي تماشاگر به حساب آيد و به اميد نشاند.

 
 

افق ازلي و آبروي ابدي سينماي جهان

فيلم محمد رسوال الله(ص) آن چنان قدرتمند، معصوم، شريف، جدي ،حرفه اي، درست، عظيم، دقيق و بااصالت است كه زبان از وصف آن و بيان از شرح آن احساس خجلت و شرم و ناتواني مي كند.

 
 

اين تذهبون؟!

آهو خردمند در نقش «عزيز» مثل زيرنويس يا پيام بازرگاني، هي مي آيد و مي رود و شعر مي خواند و حكمت مي بافد و بقيه آدم هاي سريال هم انگار كه آدم آهني يا ماشين كوكي باشند، در برابر فرمايشات «عزيز» تاييد مي كنند و كله‌اي تكان مي دهند و قربان صدقه‌اش مي روند و ... مي روند.

 
 

روايت نحيف يك ايده بكر!

روحاني فيلم «سينه سرخ» يك تصوير كاريكاتور گونه از روحاني را ارائه مي دهد كه شايد بتوان گفت در تاريخ سينماي قبل و پس از انقلاب -خاصه اين دومي- منحصر بفرد است و گوياي نوعي تصويرگري توهين آميز!

 
 

حسن تلخ غريبي در ميان ياران

تاريک و پرازدحام است و زمزمه هاي نامفهوم دارد سالن تالار وحدت، هنرمندان تجسمي حضوري يافتند اينک چون سال پيش نيست که کسي جشنواره را باور نداشت. هنرمندان به باوري نو رسيدند. لااقل از تراکم جمعيت در سالن مي توان به اين مهم رسيد.

 
به رنگ ارغوان چه داشت که پنج سال توقيف شد؟!
۲۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۶
 

به رنگ ارغوان چه داشت که پنج سال توقيف شد؟!

در پي اکران «به رنگ ارغوان» ساخته ابراهيم حاتمي کيا پس از شش سال توقف در نمايش، تماشاگران اين فيلم موضوع سياسي، توقيفي بودن و کارگرداني ابراهيم حاتمي کيا را مهم ترين دليل شان براي تماشاي اين فيلم دانستند.

 
۲۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۲۵
 

سلسله مباحث نقش ایرانیان در "عصر ظهور"

چه با شکوه است تصور ایامی که تنها حاکم عالم، دادگستری چون قائم آل محمد (عج) باشد و چه زیباست زندگی در ایامی که پرچمی جز پرچم توحید در اهتزاز نباشد و ندایی جز ندای حق به گوش جهانیان نرسد، دورانی سرشار از عطوفت، مهربانی، عدالت، آزادگی و کرامت انسانی.

 
۱۹ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۱
 

الگوی رهبری فرهنگی

چند سالی است که رهبر انقلاب در آستانه‌ی سال نو شمسی بر اساس دغدغه‌های نظام اسلامی یا نیازهای فرهنگی و سیاسی جامعه، نامی برای سال جدید برمی‌گزینند و از یکایک مردم و مسؤولان می‌خواهند به این نام‌گذاری و عمل به محتوای آن پایبند باشند. این سنت حسنه که برگرفته از نیازها و ضرورت‌های امروزین انقلاب اسلامی ...

 
۱۹ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۹
 

ابزارهای تبلیغات در اینترنت

درمیان رسانه های مختلف و مجاری ارتباطی، اینترنت کانالی است که با جمع کردن عناصر رسانه ای می توان از آن به عنوان کانال ارتباطی شخصی و کانال ارتباطی غیرشخصی استفاده کرد. از آنجا که قالب ارتباطی آن چندجانبه است و غنای اطلاعاتی آن بالاست، بنابراین، می تواند وسیله مناسبی برای استفاده در برنامه های ترغیبی ...