نمايش خبر در تاريخ :
بخش :  
روز :  
ماه :  
سال :  
۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۹
 

«كيفر»؛ اثري آبرومند، سرگرم كننده و به دور از ابتذال

يك منتقد با بيان اين كه فيلم سينمايي «كيفر» ، از آثار آبرومند چند سال اخير سينماي ايران است، گفت: ساخته تازه «حسن فتحي» از ابتدا تا تقريبا انتهاي كار با ريتمي مناسب پيش مي‌رود و تماشاگر را درگير داستان مي‌كند.

 
 

جستاري در «حقيقت و روش»

كتاب «تاريخمندي فهم در هرمنوتيك گادامر» جستاري در كتاب «حقيقت و روش» گادامر است. اين نوشتار نيز نظير بسياري ديگر از آثار مربوط به هرمنوتيك، تنها به بيان بخشي از انديشه اصيل فيلسوفان اين حوزه نظير «گادامر» مي‌پردازد، اما با اين وجود براي آشنايي با چنين مفهومي خالي از فايده نيست.

 
 

چرا بايد دلخوشي مستندسازان، ارسال ايميل‌ از خارج كشور باشد؟

باور كنيد هيچ كدام از فيلمسازان ما دوست ندارند فيلم‌هايشان از BBC پخش شود ولي با سياست‌گذاري‌هاي غلط، فيلمسازان ما جذب اين شبكه‌ها و جشنواره‌هاي خارجي مي‌شوند. اگر مي‌خواهيد جلوي فعاليت اين شبكه‌ها را بگيريد، بايد با توليد كار خوب رقابت كنيد.

 
۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۰
 

كثيريان: بين درباره الي و هفت دقيقه تا پاييز شباهت‌هاي مستقيمي وجود ندارد

نايب رئيس انجمن منتقدان سينماي ايران گفت: بين فيلم‌هاي هفت دقيقه تا پاييز و درباره الي شباهت‌هاي مستقيمي وجود ندارد و تنها فضاي اين دو اثر سينمايي شبيه به يكديگر است.

 

نشست «بيداري رؤياها» در ارسباران؛

۳۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۲
 

باشه‌آهنگر: «بيداري رؤياها» از دفاع مقدس دفاع مي‌كند

كارگردان «بيداري رؤياها» گفت: در فيلم «بيداري روياها» همانند «فرزند خاك» سعي كرده‌ايم تبعات بعد از جنگ را به تصوير بكشيم و من پرداخت جنگ در «بيداري رؤياها» را نوعي دفاع از دفاع مقدس مي‌دانم.

 

آغاز یک دوران تازه

۳۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۹
 

تهرانی؛ ترسیمگر سیمای زن در جامعه در حال گذار

اکران فیلم سینمایی "هفت دقیقه تا پائیز" فرصتی تازه برای هدیه تهرانی است تا در چهاردهمین سال فعالیتش در سینما تصویری تازه از خود و قابلیتهایش ترسیم کند.

 
۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۹
 

اسكورسيزي در جزيره فوكو

جزيره شاتر، فيلم جديد مارتين اسكورسيزي از نظر پرداختن غيرمستقيم به رابطه عقل و جنون بي‌نظير است.

 
۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۲
 

«دختران»؛ موفق در طرح سوژه اجتماعي و ناموفق در پرداخت

يك منتقد گفت: فيلم «دختران» با توجه به سوژه اجتماعي جذاب، آمار فروش مناسبي را در پي نداشته چرا كه فيلم در پرداخت جذابيت‌هاي لازم براي جوانان را ندارد و به همين دليل تماشاگر را با خود همراه نمي‌سازد.

 

نقد شفاهي فيلم‌هاي اكران

۳۰ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۱
 

«كيفر»؛ گامي رو به جلو در كارنامه حسن فتحي

یك منتقد با بيان اين كه «كيفر» قالب جديدي است كه سينماي ايران به آن احتياج دارد، گفت: اين فيلم گامي رو به جلو در كارنامه «حسن فتحي» به شمار مي‌رود و توانايي وي در كارگرداني اين اثر انكارناپذير است.

 

آسیب‌شناسی تولید تلویزیونی

۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۶
 

وعده های دروغ دردسر می سازد

داود هاشمی، تهیه‌کننده مجموعه‌های "عملیات 125"و "پنجمین خورشید"تاکید کرد مشکل تولید پیدا کردن قصه خوب و پرداخت موضوعاتی است که به کسی برنخورد.

 
۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۹
 

آشپزباشي»؛ كنجكاوي مخاطب با هوشمندي هنرمند

يك منتقد گفت: «محمدرضا هنرمند» در «آشپزباشي» هوشمندانه با ايجاد موقعيت‌هاي طنز جنسي از جذابيت را در روند قصه به وجود آورده است كه به رغم نبود افت و خيزهاي آشكار، مخاطب را كنجكاوانه با خود همراه مي‌كند.

 
 

نمايش و نقد «بيداري روياها» در فرهنگسراي ارسباران

باشگاه فيلم تهران در يكصد و پنجاه و دومين نشست خود فيلم «بيداري روياها» ساخته محمد علي باشه‌آهنگر را پس از نمايش نقد و بررسي مي‌كند.

 
 

سهرابي: «محدوده ابري» درگيري آدم‌ها با تنهايي را به تصوير مي‌كشد

كارگردان «محدوده ابري» با بيان اين كه اين فيلم با گروهي 10 نفره به سرانجام رسيده است، گفت: تاكيد من بر اين بود كه با 3 فضاي مختلف و 3 گروه شخصيتي متفاوت، بي‌هيچ ربط ظاهري اما با ارتباط درون مايه‌اي، درگيري آدم‌ها با تنهايي‌شان را به تصوير بكشيم.

 
۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۱
 

"شکلات داغ" در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می‌آید

فیلم سینمایی "شکلات داغ" به کارگردانی حامد کلاهداری سه شنبه 25 خردادماه در فرهنگسرای ارسباران اکران می‌شود.

 
۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۵
 

«دموكراسي تو روز روشن»؛ فيلمي مشابه «ترميناتور2»

يك منتقد با بيان اين كه «دموكراسي تو روز روشن» به لحاظ مضموني شبيه «ترميناتور2» ساخته جيمز كامرون است، گفت: فيلم «دموكراسي تو روز روشن» ساخته علي عطشاني به عنوان يكي از اضلاع اكران متنوع روز، حائز اهميت است.

 
۲۳ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۵
 

«هفت» در مسير ترکستان

به گزارش هنر نیوز به نقل از وبلاگ محمد تاجیک،احسان رحیم زاده در روزنامه خراسان نوشت :برنامه تلويزيوني «هفت» با آن چيزي که فکرش را مي کرديم، خيلي فاصله دارد. انتظار داشتيم که يک «نود» ديگر، اين بار با شمايلي سينمايي متولد شود. هنگامي که گفته شد: «هفت قرار نيست نود باشد»، اين گفته را به فال نيک گرفتيم....

 

نقد شفاهي فيلم‌هاي اكران

۲۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۵
 

«كيفر»؛ فيلمي كه به مخاطب احترام مي‌گذارد

يك منتقد گفت: «كيفر» فرصتي است براي تماشاي يك تريلر جذاب تماشايي تا مخاطب سينماي ايران احساس كند به او احترام گذاشته شده و فيلمي در برابر چشمانش قرار گرفته كه كم از نمونه‌هاي آن‌ طرف آبي‌اش ندارد.

 

آسیب‌شناسی تولید تلویزیونی

۲۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۷
 

تهیه‌کنندگان طمع نداشته باشند

کیانوش عیاری تاکید کرد اگر تهیه‌کننده‌ای با طمع به دنبال این باشد که مبادا کاری را از دست ندهد و تولید چند پروژه را با هم بر عهده بگیرد، مسلماً تماشاگر ازنتیجه راضی نخواهد بود و حاصل کار آثار با کیفیتی نمی‌شود.

 

نگاهی به یک فیلم

۲۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۱
 

"دموکراسی تو روز روشن؛ تقارن زندگی و مرگ

فیلم سینمایی "دموکراسی تو روز روشن" ساخته علیرضا عطشانی گفتمانی اخلاقی ـ تربیتی را در قالب طنزی شیرین و دلنشین به تصویر می کشد.

 
۱۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۰
 

«طلا و مس»؛ روايت اوج‌گيري معنوي انسان

يك منتقد با بيان اين كه «طلا و مس» نمونه‌اي از سينماي ملي است، گفت: در اين فيلم مطلقا شعار‌زدگي به چشم نمي‌آيد و فيلمساز در اين فيلم دست به روايت اوج‌گيري معنوي انسان عادي زده‌ است.

 
 

نقد و بررسي «محدوده‌ ابري» در فرهنگسراي ارسباران

باشگاه فيلم تهران در يكصد و پنجاه و يكمين نشست هفتگي خود، فيلم «محدوده ابري» ساخته ذبيح‌الله رحماني را پس از نمايش، نقد و بررسي مي‌كند.

 
۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۹
 

مخاطب سينما، نيازمند غذايي مقوي‌تر از «شير و عسل»

يك منتقد گفت: فروش اندك فيلم «شيروعسل» مشخص مي‌كند كه تماشاگر ايراني ديگر حتي مجموعه فشرده شده اين دست فيلم‌ها را هم نمي‌خواهد و به غذاي مقوي‌تري احتياج دارد.

 

حقوق مالكيت ادبي و هنري

۱۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۷
 

نگاهي به علل شكل‌گيري قانون جامع كپي‌رايت در ايران

قانون «حمايت از مؤلفان و مصنفان» مصوب سال 1348 به دنبال تعيين حدود مسئله مالكيت معنوي بود، اما از ضمانت اجرايي لازم برخوردار نبود، لذا پس از گذشت سال‌ها، قانون «جامع كپي‌رايت در ايران» به دنبال پر كردن اين خلأ قانوني است.

 
۱۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۴
 

«طلا و مس»؛ فيلمي شريف و اتفاقي مبارك

يك منتقد گفت: دوربين ناپيداي حسين جعفريان در كنار كارگرداني كم‌نقص همايون اسعديان، از امتيازهاي فراموش ناشدني فيلم «طلاو مس» به حساب مي‌آيد. فيلمي دلنشين و شريف كه در سينماي ما، اتفاقي مبارك است!

 
 

منبتي:«طلاو مس» به لحاظ مفهوم مضمون ارزشمند و تاثيرگذاري دارد

«طلا و مس» دستمايه شعار نمي‌شود و با پرهيز از شعار و با جزئيات زندگي يك روحاني را نمايش مي‌دهد.

 
۱۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۴
 

طلا و مس؛ رسيدن به جايگاه والا در تلفيق مضمون و ساختار

يك منتقد و نويسنده معتقد است «طلا و مس» فيلم دلنشيني است كه از دل بر آمده و بر دل مي‌نشيند و «همايون اسعديان» در تلفيق مضمون و ساختار به جايگاه والايي رسيده است.

 

سهیلی در یک نگاه

۱۲ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۹
 

از تراژدی جنگی تا کمدی‌های عامه‌پسند

سعید سهیلی مانند بسیاری از سینماگران هم‌نسلش این روزها کمدی‌های عامه‌پسندی را تجربه می‌کند که در گیشه موفق هستند اما اعتباری در کارنامه آنها محسوب نمی‌شوند.

 
۱۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۹
 

نگاهی به فیلمنامۀ «دموکراسی تو روز روشن»

با همۀ کاستی های فیلمنامۀ «دموکراسی تو روز روشن»، داستان فیلم با وجود حرکت بر روی یک لبۀ تیغ در روندی پیش می رود که در نظر بیننده چندان آزاردهنده به نظر نمی رسد

 
۱۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۸
 

سينماي تلويزيوني

آرش معيريان از تحصيلكرده‌هاي سينما و تئاتر و مدرس اين رشته در دانشگاه است. اين كارگردان جوان فعاليت‌هاي حرفه‌ايش در حوزه توليد فيلم بلند سينمايي را از ابتداي دهه 80 و با فيلم «تيك‌آف» (1381)‌ آغاز كرده و بلافاصله بعد از نخستين فيلم بلندش اثر ديگري با عنوان «كما» را جلوي دوربين برد كه موفقيت‌هاي زيادي ...

 

بزرگداشت سيد آزادگان

۱۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۲
 

مرحوم ابوترابي شمع محفل اسراي ايراني بود

سيدعلي‌اكبر ابوترابي با رهبري حكيمانه خود و با تمسك به ائمه اطهار، سعه صدر، حلم و بردباري فوق العاده، مكر و حيله دشمنان بعثي را خنثي كرد و شمع محفل اسراي ايراني شد و براي تقويت روحيه ايمان و مقاومت آنها از هيچ اقدام خداپسندانه‌اي دريغ نكرد.