حبیب کاوش در گفتگو با هنرنیوز:
کارگردانی که پول و پارتی ندارد در این دوره قربانی میشود
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: آقایان مسئول سینمایی! یک فیلمی که پروانه ساخت و نمایش دارد و شورای صنفی هم تاریخ اکران آن را مشخص کرده چرا به دلیل اینکه یک آقایی از این فیلم خوشش نیامده مانع اکران آن میشوید؟ آیا این ظلم و بیعدالتی نیست؟
ابولفضل جلیلی در گفتگو با هنرنیوز:
سینمای امروز نیازی به استعداد ندارد!
اابوالفضل جلیلی گفت: من در سینما از ابتدا هر چیزی که یاد گرفتهام و در هر شاخهای از هنر هر چیزی را که خلق کردهام از محمد رضا شجریان دارم ایشان استاد مسلم سینما برای من هستند.
داوود توحید پرست در گفتگو با هنرنیوز:
خودم و فیلمم را مقابل فارابی به آتش میکشم
کارگردان فیلم سینمایی «شیرین قناری بود» گفت: اگر تکلیف خسارتهای فیلم من تا آخر همین هفته حل نشود خودم و فیلمم را در فارابی به آتش میکشم تا برخیها از خواب بیدار شوند.
عضو هیات داوران بخش سودای سیمرغ در گفتگو با هنرنیوز:
امیدوارم با انصاف قضاوت کرده باشیم!
یک عضو هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی دومین جشنواره فیلم فجر گفت: در انتخاب کاندیداها و برترینهای جشنواره با تعامل به این انتخابها رسیدیم.
نگاهی به فیلم تازه کمال تبریزی؛
بازی عطاران در «طبقه حساس» ویژه نیست
فیلم «طبقه حساس» به نکته حساسی از جامعه اشاره دارد و آن هم تعصبات کورکورانه برخی از آدمهایی است که بیشتربرای در امان ماندن از حرفهای مردم به این عمل دست میزنند.
حمید بهمنی در گفتگو با هنرنیوز:
پیگیر تشکیل گردانهای فرهنگی وفادار به نظام هستیم
مدیر عامل موسسه فرهنگی شهید آوینی گفت: در حالی که بسیاری از هنرمندان این کشور از آبشخور نظام، سینماگر و هنرمند شدند ولی به مجردی که پایشان به یک جشنواره خارجی باز میشود بلافاصله نمکی که خوردند را فراموش میکنند و نمکدان را میشکنند.
عزت الله جامعی در گفتگو با هنرنیوز:
فیلمهایی با مضامین بیداری اسلامی مورد حمایت قرار نمیگیرند
تهیه کننده فیلم سینمایی «فیلادلفی» گفت: اگر چه مسئولین سینمایی شعارهای زیادی در مورد ساخت فیلمهایی با مضمون بیداری اسلامی سر میدهند اما در عمل، هیچگونه حمایتی از این فیلمها نمیکنند و این فیلمها در اکران مورد بیمهری قرار میگیرند.
نرگس آبیار در گفتگو با هنرنیوز:
دوست دارم ژانرهای دیگر را هم تجربه کنم
نرگس آبیار گفت: شخصاً علاقه دارم ژانرهای مختلف را تجربه کنم و فکر میکنم در ژانرهای اجتماعی هم بتوانم فیلم بسازم البته اجتماع ما با جنگ بیگانه نیست و فیلم سینمایی «شیر 143» جزو همین بدنه می تواند باشد.
علی سرابی در گفتگو با هنرنیوز:
برای بازیگردانی «ملبورن» پیمان معادی به من زنگ زد
علی سرابی گفت: در فیلمهایی که من بازیگردان بودهام همیشه لطف افرادی مانند رضا عطاران و پیمان معادی شامل حالم شده است و به من دلگرمی دادهاند. برای اینکه در فیلم سینمایی «ملبورن» بازیگردانی را قبول کنم پیمان معادی به من زنگ زد و از من خواست که در این فیلم سینمایی حضور داشته باشم.
درخواست جرج کلونی از دولت فرانسه:
«مونالیزا» را به ایتالیا برگردانید
جرج کلونی کارگردان فیلم «The Monuments Men» پیشنهاد کرد که نقاشی معروف لئوناردو داوینچی به زادگاه خودش ایتالیا برگردد.
نگاهی به ۱۰فیلم اکشن برتر تاریخ؛
از بسیاری جهات اکشن را ژانری ناب میدانند. در دهه ۸۰ اکشن به اوج رسید و خشونت و مردانگی جز ذات این فیلمها شدند و اسلحه بازی و خشونت صریح کم کم به مشخصه این فیلمها تبدیل شدند.
عبوری کوتاه بر فیلم «خانه پدری»؛
فیلمی که منطبق با هیچ تاریخی نیست
«خانه پدری» عنوان فیلم کیانوش عیاری است که محصول ۱۳۸۹ است اما به دلیل اصلاحات وارد بر آن، برای نخستین بار در سی و دومین جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۹۲ اکران شد.
معرفی برگزیدهها در شب به یاد ماندنی جشن سینمایی فجر
برگزیدگان سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.
نگاهی به فیلم سینمایی «میهمان داریم»؛
این همه تکرار را از کجا آوردهاید؟
صحنههای تکراری، بازی تکراری و شعار از ویژگی مهم فیلم سینمایی «میهمان داریم» است.
نگاهی بر مستندترین فیلم سی و دومین جشنواره فیلم فجر؛
«روزگاری عشق و خیانت» آینهای پیش روی تاریخ
نفوذ صهیونیسم به اراضی کشورهای مختلف خاورمیانه بحثی نو در مطالعات تاریخی دوره معاصر است که بسیار جای تامل دارد.
اصغر فرهادی در گفتگو با هنرنیوز؛
خواسته قلبی ام ساختن فیلم در ایران است
اصغر فرهادی گفت: دوست دارم در ایران فیلم بسازم و به دنبالش هستم اما قرار دادی از قبل دارم که باید ابتدا به آن عمل کنم.
نگاهی به «شیار ۱۴۳» با تامل مقایسهای با فیلمهای جشنواره
نمیخواهند «شیار ۱۴۳» دیده شود
گویا در ژانر فیلمهای دفاع مقدسی اتفاق نوعی افتاده است. خدا را شکر میکنیم در ژانری که مدتی طولانی است فیلم نامههایش تبدیل به کلیشه شدهاند و مردم را با ساختار بد و موضوعات تکراری از این فضا فراری میدادند و روایت قصهها یک شکل شده بود فیلمی به نام «شیار ۱۴۳» از دل گروهی که با اخلاص کار کردهاند ساخته ...
نگاهی به فیلم تازه کیومرث پوراحمد؛
قدم های ناموفق در «پنجاه قدم مانده به آخر»
فیلم «پنجاه قدم مانده به آخر» چندین قدم با یک فیلم خوب دفاع مقدسی فاصله دارد.
در نشست خبری فیلم سینمایی «پنجاه قدم آخر»،
کیومرث پوراحمد خبرنگاران را مورد توهین قرار داد
کیومرثپور احمد در نشست خبری بر خلاف انتظاری که از ایشان به عنوان کارگردانی با سابقه میرفت، خبرنگاران را مورد توهین قرار داد.
نگاهی به فیلم «همه چیز برای فروش»
همه چیز برای تلخ شدن کام تماشاگران
گره فیلم «همه چیز برای فروش» از همان اول به نظر میرسد که با دست باز میشود و نیازی نیست که قهرمان فیلم آن را با دندان باز کند تا فیلم، فیلم تلخی شود.
فیلمهایی که دیدم اغلب ماهیت ایرانی نداشتند
یک بازیگر سینمای ایران گفت: هر سال که از جشنواره فیلم فجر میگذرد نه تنها شاهد پیشرفت سینمای ایران نیستیم بلکه در جا زدن سینمای ایران به امر معمولی تبدیل شده است و جای فیلمهای خوب خالی است
سحر دولت شاهی پس از اکران «متروپل» در برج میلاد در گفتگو با هنرنیوز:
پایان «متروپل» با آنچه در فیلم نامه خوانده بودم تفاوت داشت
سحردولت شاهی گفت: باید کمی از فیلم بگذرد تا بتوانم در مورد آن قضاوت کنم. اما جالب است که پایان فیلم با آنچه که قرار بود بشود تفاوت داشت.
پژمان جمشیدی در گفتگو با هنرنیوز:
همایون شجریان میتوانست فوتبالیست شود
پژمان جمشیدی گفت: برخی در شاخههای مختلف استعداد دارند و این استعداد است که برای پیش رفت حرف اول را میزند. مثلاً اگر همایون شجریان را ده سال پیش میدیدم حتماً کمک میکردم تا وارد عرصه فوتبال شود او استعداد خوبی در این زمینه دارد.
ساختن فیلمهایی مانند «چ» لیاقت میخواهد
سعید راد گفت: مگر هرکسی میتواند فیلمهای سینمایی مانند «دوئل» و یا «چ» بسازد؟ ساختن این فیلمها لیاقت میخواهد.
نگاهی به کارنامه «فیلیپ سیمور هافمن»؛
یکی از ناب ترین، همه فن حریف ترین و ثابت قدم ترین بازیگران هالیوود که برای بازی در نقش انسانهای مشکل دار برای خود نامی دست و پا کرده «فیلیپ سیمور هافمن» است.
داوود بیدل در گفتگو با هنرنیوز:
قصه «روزگاری عشق و خیانت» کاملا واقعی است
داوود بیدل گفت: یک فیلم خودش باید مخاطبش را پیدا کند و به این موضوع که فیلم های بخش نگاه نو نشست خبری ندارند اصلاً فکر نمیکنم.
روز دوم و صادر نکردن کارت برای برخی از خبرنگاران
روزهای اول و دوم جشنواره روزهای سختی است؛ تمام برآوردها در همین یکی دو روز اول است که یا جامه عمل میپوشند؛ یا دچار آشفتگی میشوند و برخی از برنامه ریزیهای جشنواره را به هم میریزند؛ امیدورام که شما توانسته باشید با موفقیت جشن سینمای ایران را که یکی از سنگ محکهای سینمای پس از انقلاب است با موفقیت ...
محمد علی باشه آهنگر در گفتگو با هنرنیوز:
محمد علی باشه آهنگر گفت: جشنواره ویترین سینمای ایران است و ممکن است با انتخاب فیلمهای اشتباه مسیر فیلم سازی را در ایران مخصوصاً در بین جوانها تغییر دهد. تا سیاست زدگی از جشنواره بیرون نرود در بر همان پاشنه میچرخد.
نگاهی به فیلم «جاذبه» ساخته «آلفونسو کورآن»؛
سینما دارد همه چیز را عوض می کند. شما در این فیلم بزرگ با جزئیات کوچک، در هیچ کجای بی رحم، عشق، از خود گذشتگی، تلاش و ایمان را می آموزید.
50 سال از ساخت «دکتر استرنج لاو» گذشت؛
جناب کوبریک نه تنها دقیق بوده و وسواس زیادی داشته بلکه برای اینکه فیلمهایش دیده شود از به راه انداختن جار و جنجال هم بدش نمی آمده، او سر ساخت دکتر استرنج لاو ،سیدنی لومت را تهدید کرده است.