از اکنون باید منتظر ماند تا دید دست پخت جشنواره فیلم فجر امسال، چقدر به مذاق صاحبان سینماها و تماشاگران خوش میآید. باید دید آیا این هیاهویی که به راه افتاد و پولهایی که خرج شد دستاوردی برای مخاطب داشته است یا خیر؟
نگاهی به رفتار غیرفرهنگی برنامه سازان
«صرفاً جهت اطلاعیها» هنرمندان را به جان هم نیاندازید
همه میدانند که بین سازمان صدا و سیما و رضا عطاران و برخی دیگر که مردم دوستشان دارند شکراب است. راستی میدانید مدیران با مدیریها چه کردهاند که دیگر تلویزیون را دوست ندارند؟
گزارش هنرنیوز از برنامه «مناظره» در شبکه یک سیما؛
میرعلایی: «شیار۱۴۳» و «چ» با حمایت شمقدری ساخته شد
برنامه «مناظره» با موضوع «سینمای ایران و دغدغههای مردمی» با انصراف دو میهمان از صحنه مناظره و ترک استودیو برگزار شد.
محسن علی اکبری در گفتگو با هنرنیوز:
85 درصد فیلمهای جشنواره به درد اکران نمیخورد
یک تهیه کننده حرفهای سینمای ایران با اشاره به فیلمهای جشنواره فیلم فجر امسال گفت: متاسفانه حدود ۸۵ درصد از فیلمهای این دوره قدرت جذب مخاطب را ندارند و اگر اکران شوند به جز اینکه لطمهای به سالنهای سینما بزنند و سینماها را ورشکسته کنند سودی نخواهند داشت.
رامین ناصرنصیر در گفتگو با هنرنیوز مطرح کرد؛
شوخی با مهندس عزت الله ضرغامی با اجازه خودش
رامین ناصرنصیر گفت: در اختتامیه جشنواره جام جم آیتمی با سید جواد رضویان آماده کرده بودیم که و برای نمایش آن در اختتامیه مدیران اجازه ندادند آن هم به این دلیل که بامهندس ضرغامی و سازمان صدا و سیما شوخی کرده بودیم و ما مجبور شدیم آن آیتم را به خود ایشان نشان دهیم.
«ادگار آلن پو» را به شام خیالی خود دعوت میکنم
پل جیاماتی به تازگی ساخت فیلم «مرد عنکبوتی شگفت انگیز2» را به اتمام رسانده است و در روز سال نو هم در سریال «داون تن ابی» در شبکه آی.تی.وی ظاهر شد.
مروری بر سی و دومین جشنواره بین امللی فیلم فجر؛
مروری بر سی و دومین جشنواره بین الملی فیلم فجر و نحوه برگزاری بزرگترین رویداد سینمایی پس از گذشت هفت روز به نظر عادلانه است نه آنقدر از زمان جشنواره گذشته که چیزی یادمان برود و از قلم بیافتد و نه هنوز در گیر رویدادهای آن هستیم که از روی هیجان مطلبی را عنوان کنیم و نه این تهمت زده میشود که فضای جشنواره ...
محمد حسین نیرومند در گفتگو با هنرنیوز:
«فیلمهای توقیفی» لفظ اشتباهی است
عضو سابق شورای پروانه نمایش گفت: سالها است که برخی از فیلمهای سینمای ایران به اشتباه لفظ توقیف میگیرند در حالی که این فیلمها هیچگاه از سوی شورای پروانه نمایش توقیف نمیشوند بلکه دستور اصلاحیه میگیرند.
حبیب کاوش در گفتگو با هنرنیوز:
کارگردانی که پول و پارتی ندارد در این دوره قربانی میشود
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: آقایان مسئول سینمایی! یک فیلمی که پروانه ساخت و نمایش دارد و شورای صنفی هم تاریخ اکران آن را مشخص کرده چرا به دلیل اینکه یک آقایی از این فیلم خوشش نیامده مانع اکران آن میشوید؟ آیا این ظلم و بیعدالتی نیست؟
ابولفضل جلیلی در گفتگو با هنرنیوز:
سینمای امروز نیازی به استعداد ندارد!
اابوالفضل جلیلی گفت: من در سینما از ابتدا هر چیزی که یاد گرفتهام و در هر شاخهای از هنر هر چیزی را که خلق کردهام از محمد رضا شجریان دارم ایشان استاد مسلم سینما برای من هستند.
داوود توحید پرست در گفتگو با هنرنیوز:
خودم و فیلمم را مقابل فارابی به آتش میکشم
کارگردان فیلم سینمایی «شیرین قناری بود» گفت: اگر تکلیف خسارتهای فیلم من تا آخر همین هفته حل نشود خودم و فیلمم را در فارابی به آتش میکشم تا برخیها از خواب بیدار شوند.
عضو هیات داوران بخش سودای سیمرغ در گفتگو با هنرنیوز:
امیدوارم با انصاف قضاوت کرده باشیم!
یک عضو هیات داوران بخش سودای سیمرغ سی دومین جشنواره فیلم فجر گفت: در انتخاب کاندیداها و برترینهای جشنواره با تعامل به این انتخابها رسیدیم.
نگاهی به فیلم تازه کمال تبریزی؛
بازی عطاران در «طبقه حساس» ویژه نیست
فیلم «طبقه حساس» به نکته حساسی از جامعه اشاره دارد و آن هم تعصبات کورکورانه برخی از آدمهایی است که بیشتربرای در امان ماندن از حرفهای مردم به این عمل دست میزنند.
حمید بهمنی در گفتگو با هنرنیوز:
پیگیر تشکیل گردانهای فرهنگی وفادار به نظام هستیم
مدیر عامل موسسه فرهنگی شهید آوینی گفت: در حالی که بسیاری از هنرمندان این کشور از آبشخور نظام، سینماگر و هنرمند شدند ولی به مجردی که پایشان به یک جشنواره خارجی باز میشود بلافاصله نمکی که خوردند را فراموش میکنند و نمکدان را میشکنند.
عزت الله جامعی در گفتگو با هنرنیوز:
فیلمهایی با مضامین بیداری اسلامی مورد حمایت قرار نمیگیرند
تهیه کننده فیلم سینمایی «فیلادلفی» گفت: اگر چه مسئولین سینمایی شعارهای زیادی در مورد ساخت فیلمهایی با مضمون بیداری اسلامی سر میدهند اما در عمل، هیچگونه حمایتی از این فیلمها نمیکنند و این فیلمها در اکران مورد بیمهری قرار میگیرند.
نرگس آبیار در گفتگو با هنرنیوز:
دوست دارم ژانرهای دیگر را هم تجربه کنم
نرگس آبیار گفت: شخصاً علاقه دارم ژانرهای مختلف را تجربه کنم و فکر میکنم در ژانرهای اجتماعی هم بتوانم فیلم بسازم البته اجتماع ما با جنگ بیگانه نیست و فیلم سینمایی «شیر 143» جزو همین بدنه می تواند باشد.
علی سرابی در گفتگو با هنرنیوز:
برای بازیگردانی «ملبورن» پیمان معادی به من زنگ زد
علی سرابی گفت: در فیلمهایی که من بازیگردان بودهام همیشه لطف افرادی مانند رضا عطاران و پیمان معادی شامل حالم شده است و به من دلگرمی دادهاند. برای اینکه در فیلم سینمایی «ملبورن» بازیگردانی را قبول کنم پیمان معادی به من زنگ زد و از من خواست که در این فیلم سینمایی حضور داشته باشم.
محسن افشانی در گفتگو با هنرنیوز؛
با کارم جواب آن عده خاص را میدهم!
محسن افشانی گفت: خیلیها نمیتوانند ببینند که من جوانترین تهیه کننده و کارگران در این عرصه هستم و ممکن است عکس العملها زشت و ناپسندی را انجام دهند اما من با کارهایی که انجام میدهم حتماً جواب محکمی به آنها خواهم داد.
بهزاد خداویسی در گفتگو با هنرنیوز؛
پول نیست! تلویزیون فقط خراب میکند
بهزا خداویسی گفت: متاسفانه تلویزیون آثاری را که نشان میدهد سطح سلیقه تماشاگر را پایین آورده است البته کمبود بودجه هم در تولید آثار ضعیف بیتاثیر نبوده است.
گردشگری و درآمد نفت: واقعیات و تخیلات
بعید است به این زودیها درآمد حاصل از گردشگری ما را از درآمد حاصل از فروش نفت خلاص کند که پیشکش، حتی صنعت گردشگری نمیتواند به شکل ابتدایی و ناشیانه، اما حداقل بر طبق اصول و استاندارهای جهانی، در کشور ما رواج یابد.
در دومین شب از کنسرتهای پاپ رخ داد؛
بیاخلاقی در کنسرت شهرام شکوهی!
دومین شب از کنسرتهای پاپ بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای «شهرام شکوهی» آغاز شد که با بیاخلاقی یکی از حاضران همراه بود!
درخواست جرج کلونی از دولت فرانسه:
«مونالیزا» را به ایتالیا برگردانید
جرج کلونی کارگردان فیلم «The Monuments Men» پیشنهاد کرد که نقاشی معروف لئوناردو داوینچی به زادگاه خودش ایتالیا برگردد.
نگاهی به ۱۰فیلم اکشن برتر تاریخ؛
از بسیاری جهات اکشن را ژانری ناب میدانند. در دهه ۸۰ اکشن به اوج رسید و خشونت و مردانگی جز ذات این فیلمها شدند و اسلحه بازی و خشونت صریح کم کم به مشخصه این فیلمها تبدیل شدند.
عبوری کوتاه بر فیلم «خانه پدری»؛
فیلمی که منطبق با هیچ تاریخی نیست
«خانه پدری» عنوان فیلم کیانوش عیاری است که محصول ۱۳۸۹ است اما به دلیل اصلاحات وارد بر آن، برای نخستین بار در سی و دومین جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۹۲ اکران شد.
یک باستانشناس در گفت و گو با هنرنیوز تأکید کرد؛
نیاز مبرم نقش برجستهها به تعیین ضوابط عرصه و حریم
یک باستانشناس گفت: هنوز یک دستورالعمل استاندارد در معاونت میراث فرهنگی درباره چگونگی تعیین حریم و عرصه برای نقش برجستهها وجود ندارد.
معرفی برگزیدهها در شب به یاد ماندنی جشن سینمایی فجر
برگزیدگان سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.
آیا بار دیگر صدور مجوز کاوش به مدیران استانی تفویض میشود؟
زمزمههای یک عقبگرد خطرناک در سازمان میراث
آیا بار دیگر پژوهشگاه به عنوان مغز متفکر و رهبر سازمان در کما فرو خواهد رفت یا تلاش خواهد شد جایگاه و شأنیت اصلی پژوهشگاه یعنی حق حاکمیتی آن در برابر طرحهای عمرانی به آن بازگردانده شود؟
نگاهی به فیلم سینمایی «میهمان داریم»؛
این همه تکرار را از کجا آوردهاید؟
صحنههای تکراری، بازی تکراری و شعار از ویژگی مهم فیلم سینمایی «میهمان داریم» است.
دبیر علمی جایزه کتاب سال در گفتگو با هنرنیوز؛
سیدعلی صالحی خودش نخواست کتابش داوری شود
نجفقلی حبیبی، دبیر علمی جایزه کتاب سال گفت: داوری جایزه کتاب سال فارغ از هرنوع نگاه سیاسی و مدیریتی است.
نگاهی بر مستندترین فیلم سی و دومین جشنواره فیلم فجر؛
«روزگاری عشق و خیانت» آینهای پیش روی تاریخ
نفوذ صهیونیسم به اراضی کشورهای مختلف خاورمیانه بحثی نو در مطالعات تاریخی دوره معاصر است که بسیار جای تامل دارد.