گفتگو با رویا کاکاخانی کارگردان نمایش «فولاد هرگز زنگ نمیزند»؛
حضور در جشنواره برایم اهمیت داشت
رویا کاکاخانی کارگردان تئاتر در گفتگو با هنرنیوز گفت: صرف حضور در جشنواره برای ما اتفاق خوشایندی است و بخشی که در آن حضور داریم چندان اهمیتی ندارد هرچند که ما نیز کار را برای حضور در بخش مسابقه ایران فرستاده بودیم.
گزارش هنرنیوز از نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی« زیباتر از زندگی»؛
کمیلی: برای بازی در نقش شهید علم الهدی از شیوخ هویزه اجازه گرفتم
حامد کمیلی بازیگر نقش شهید علم الهدی در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت: فیلم «زیباتر از زندگی» به خاطر پرداخت به زندگی شهید علم الهدی از لطافت خاصی برخوردار است و برای بازی در نقش این شهید از شیوخ هویزه اجازه گرفتم.
هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر چگونه گذشت؟
باز هم خبرنگاران پشت درهای بسته ماندند!
روز گذشته تعدادی از خبرنگاران با وجود هماهنگی قبلی برای تماشای نمایش خیابانی که در پارکینگ تالار وحدت اجرا میشد با برخورد نامناسب یکی از عموال گروه رو به رو شده و در نهایت اجازه تماشای این کار به آنها داده نشد.
شاه آبادی در میان خبرنگاران بعد از تماشای نمایش «سیزده» عنوان کرد؛
ترک سالن ها در اواسط نمایش توسط مخاطبان تماشای دیگر اجراهاست نه کیفیت پائین آثار!
شاه آبادی بعد از تماشای نمایش «سیزده» در جمع خبرنگاران گفت: جدول فشرده ای که در این دوره برای کارها اعلام شده به گونه ای است که مخاطبان نمی خواهند اجراهای دیگر را از دست دهند به همین خاطر در میانه های یک نمایش سالن را ترک می کنند تا به تماشای اجراهای دیگر برسند.
حاشیه هایی از جشن سی و یکمین تئاتر؛
سوپراستارهای سینما هم نتوانستند تماشاگران را در سالن ها نگه دارند
سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر در حالی سپری می شود که نمایش ها از کیفیت پائینی برخوردار هستند به گونه ای که نمایش ها با داشتن بازیگران سوپر استار سینما باز هم نتوانستند مخاطبان را در سالن نگه دارند.
در نخستین روز اجراهای صحنهای چه گذشت؟
جشنوارهای که با صندلیهای خالی رو به رو شد
نخستین روز اجراهای صحنهای سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر در حالی روز گذشته برگزار شد که این جشنواره رونق نگرفته و میزبان مخاطبان اندکی شده بود.
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نمایش «نویسنده مرده است»؛
عباسی: اجرای تئاترهای آوانگارد از دلایل خالی بودن سالن های تئاترمان است
آرش عباسی در نشست خبری نمایش «نویسنده مرده است» گفت: از دلایل خالی بودن سالن های تئاتری این است که تئاترهای ما تبدیل به تئاترهای آوانگارد و یا ضد قصه شده اند که کمتر برای مخاطب جذابیت دارد.
گزارش هنرنیوز از نشست آسیب شناسی و ارائه راهکار جشنواره های منطقه ای و استانی/۲/؛
شاه آبادی: رضایتمندی جامعه تئاتری بعد از رضایتمندی مردم اهمیت دارد
حمید شاه آبادی در نشست آسیب شناسی و ارائه راهکار جشنواره های منطقه ای و استانی گفت: رضایتمندی جامعه تئاتری بعد از رضایتمندی مردم برای ما اهمیت دارد.
گفتگوی هنرنیوز با جواد روشن کارگردان تئاتر؛
امیدوارم گروه ها با توجه به قابلیت های اجرایشان به جشنواره تئاتر فجر را یابند
جواد روشن کارگردان تئاتر در گفتگو با هنرنیوز گفت: با تعداد گروه های زیادی که برای جشنواره معرفی شده و ظرفیت محدود است امیدوارم گروه ها با توجه به قابلیت هایشان انتخاب شوند.
گفتگوی هنرنیوز با احسان فکا کارگردان نمایش «شب به خیر مادر»؛
هنرمندان تئاتر بیش از هر مسئول دیگری به خود ضربه می زنند
احسان فکا کارگردان نمایش «شب به خیر مادر» در گفتگو با هنرنیوز گفت: مشکلات تئاتر پیش از مسئولان و متولیان از جانب خود هنرمندان تئاتری است و هنرمندان تئاتر خود به یکدیگر در این عرصه ضربه می زنند.
گفتگوی هنرنیوز با قاسم زارع بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما؛
دانشگاه ها به دانشجویان تئاتر اندیشه می دهد یا مدرک؟
قاسم زارع بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در گفتگو با هنرنیوز گفت: مشکل آموزش در تئاتر سال ها است که مطرح می شود واقعا در دانشگاه ها چه چیزی به دانشجویان ارائه می دهند؟ اندیشه یا مدرک؟
گزارش هنرنیوز از نشست آسیب شناسی و ارائه راهکار جشنواره های منطقه ای و استانی/۱/؛
اسدی: حضور نسل جدید فرصت و کاستی نسل قدیمی تهدید برای تئاتر شهرستان ها است
سعید اسدی داور جشنواره تئاتر استانی تهران و منطقه ای چابهار در نشست آسیب شناسی و ارائه راهکار جشنواره های منطقه ای و استانی گفت: حضور نسل جدید یک فرصت و کاستی نسل قدیمی یک تهدید برای تئاتر شهرستان ها است.
گفتگوی هنرنیوز با مسعود فروتن؛
کارم به جای تولید تله تئاتر تماشای تئاتر شده است!
مسعود فروتن کارگردان تلویزیونی تله تئاتر و مجری رادیو در گفتگو با هنرنیوز گفت: متاسفانه بیش از یک سال است که نه تلویزیون و نه وزارت ارشاد تله تئاتر تولید نکرده اند و برنامه ام به جای تولید تله تئاتر شده تماشای تئاتر.
«هملت» متفاوت ترین اثر در کارنامه کاری ام است
رضا گوران در گفتگو با هنرنیوز گفت: «هملت» اثری است که در کارنامه کاری من برای خودم متفاوت ترین کاری است که تا به حال کرده ام.
گفتگوی هنرنیوز با ایمان اردی زاده کارگردان تئاتر «گل مین»؛
میخواستم دینم را به دفاع مقدس ادا کنم
ایمان اردی زاده کارگردان تئاتر «گل مین» در گفتگو با هنر نیوز گفت: بسیار علاقه مند هستم تا این نمایش در تالار هنر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شود.
گفتگوی هنرنیوز با فرهاد شریفی کارگردان و بازیگر؛
بعد از ۶ سال دوری از بازیگری با «هیچکس» به صحنه باز می گردم
فرهاد شریفی کارگردان و بازیگر تئاتر در گفتگو با هنرنیوز گفت: بعد از ۶ سال دوری از بازیگری در تئاتر با نمایش «هیچکس» رویا افشار به صحنه تئاتر باز می گردم.
گفتگوی هنرنیوز با نصیر ملکی جو کارگردان تئاتر؛
گروه ها باید حمایت شوند تا برای تولید تئاتر انگیزه داشته باشند
نصیر ملکی جو در گفتگو با هنرنیوز گفت: در تئاتر مهم این است که گروه ها حمایت شوند تا تئاتر دلخواهشان را تولید کنند و باید این انگیزه ها باشد تا در این شرایط سخت و محدودیت ها تئاتر تولید کرد.
گزارش هنرنیوز از نشست خبری ششمین دروه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران؛
کوپال: باید از ناشرانی که در شرایط امروز نمایشنامه منتشر می کنند تقدیر کرد
عطاالله کوپال در نشست خبری ششمین دروه انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران گفت: باید از ناشرانی که در شرایط سخت امروز نمایشنامه چاپ می کنند تقدیر کرد.
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نمایش «کابوس نامه»؛
«کابوس نامه» نمایشی شبیه به رمان است
وحید رهبانی در نشست خبری نمایش «کابوس نامه» گفت: این نمایش بیشتر از آنکه شبیه به تئاتر باشد شبیه به داستان و رمان است و باید در این کار بیشتر تئاتر را بشنویم تا ببینیم.
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نمایش«یک تنبیه با شکوه»؛
مرتضوی: همه چیز در تئاتر سلیقه ای شده است
بهزاد مرتضوی در نشست خبری نمایش«یک تنبیه با شکوه» گفت: متاسفانه همه چیز در تئاتر ما سلیقه ای شده است و دوستانی که در راس تصمیم گیری های تئاتری هستند سلیقه ای عمل می کنند و با توجه به سلیقه خود به نمایش ها اجرا و از آنها حمایت می کنند.
گفتگوی هنرنیوز با فرهاد تجویدی کارگردان تئاتر؛
دردهایم را با دکتری به نام تئاتر درمان می کنم
فرهاد تجویدی کارگردان تئاتر در گفتگو با هنرنیوز گفت: تا دردی نداشته باشم به هیچ وجه به سمت دکتری به نام تئاتر نمی روم.
گفتگوی هنرنیوز با رکسانا بهرام کارگردان تئاتر؛
شورای نظارت از نمایش «سومین شنبه هفته» استقبال کرد
بهرام در گفتگو با هنرنیوز گفت: زمانی که بازبینان شورای نظارت برای مجوز اجرا به تماشای «سومین شنبه هفته » نشستند خوشبختانه نمایش را تائید کردند و حتی به ما پیشنهادهای کارشناسانه ای نیز برای بهتر شدن کار ارائه دادند.
نیکخواه آزاد در گفتگو با هنرنیوز؛
به چه قیمتی قرار است برای مخاطب شادی آفرینی کنیم
وحید نیکخواه گفت: به چه قیمتی قرار است برای مخاطب شادی آفرینی کنیم.
در پی خبر عدم اجرای «یرما» از سوی کارگردان؛
آقای رفیعی به کدام ساز شما باید رقصید!
امروز که مدیران تئاتری از یک اثر حمایت می کنند آن هم اثری غیر ایرانی که این روزها از سوی مسئولان تئاتری تحریم شده و با همه سازهایش می رقصند چرا هنرمندان ما ایرادات بی مورد را بهانه ای می کنند برای اجرا نکردن اثرشان.
گزارش هنرنیوز ازنشست خبری نمایش «قتل آقای کاف» ؛
من به عنوان کارگردان تئاتر چه سهمی از بودجه تئاتر دارم
جواد روشن کارگردان در نشست خبری نمایش «قتل آقای کاف» گفت: بودجه اختصاص یافته به این کار هزینه دستمزد بازیگران کار هم نیست و من به عنوان کارگردانی که سه سال کار نکرده است چه سهمی از بودجه تئاتر دارم.
گفتگوی هنرنیوز با آرش دادگر کارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه؛
مرکز هنرهای نمایشی پولی ندارد تا به نمایش تخصیص دهد
آرش دادگر کارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه در گفتگو با هنرنیوز گفت: آثار مورد پذیرفته شده از سوی شورای حمایت نیز چندان مورد حمایت قرار نمی گیرد چرا که مرکز هنرهای نمایشی اعلام می کند پولی دریافت نکرده تا به نمایش ها اختصاص دهد.
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نمایش«دکلره»؛
معجونی: باید به سالن های تئاتر هویت بخشید
محمدحسن معجونی در نشست خبری نمایش «دکلره» گفت: مهم نیست سالن های نمایشی ما کجا باشند، باید به سالن های تئاتری هویت دهیم تا بدانیم که می خواهیم مخاطب چه کار و چه سالنی باشیم.
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه ای نمایش« خاطره ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود»؛
صادقی: دنبال حضور در جشنواره های پر زرق و برق نیستم
قطب الدین صادقی در نشست رسانه ای نمایش« خاطره ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود» گفت: به دنبال جشنواره های پر زرق و برق نیستم و برای چنین جشنواره هایی هم کار نمی کنم، من برای مردم سرزمین و دوران خودم کار می کنم.
گزارش هنرنیوز از نشست رسانه ای نمایش «کشتی ۱۲۶»؛
اجرا در تالار وحدت را به خاطر امکاناتش انتخاب کردم
شهرام نوشیر در نشست رسانه ای نمایش «کشتی 126» گفت:اجرای این اثر احتیاج به عمق و دهانه باز دارد و به همین سبب تالار وحدت برایم در اولویت بود چرا که تالار وحدت به واسطه امکاناتش برای اجرای ما مطلوب تر بود.
گزارش هنرنیوز از نشست نمایش«آوای گل»؛
خاسب: «آوای گل» متفاوت تر از «گل» تولید شد
یاسر خاسب در نشست نمایش « آوای گل » گفت: نمایش «آوای گل» بازتولیدی از نمایش گل است که پیش از این در کارگاه نمایش به روی صحنه رفت و این بار با شکلی متفاوت تر قرار است تا اجرا شود.