نمايش خبر در تاريخ :
نوع مطلب :  
روز :  
ماه :  
سال :  
شعر سعدی بر ریشه های دموکراسی فرانسه تاثیر گذاشته است

فرشاد اکتسابی در گفتگو با هنرنیوز:

۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
 

شعر سعدی بر ریشه های دموکراسی فرانسه تاثیر گذاشته است

کارگردان فیلم مستند «سعدی کارنو» گفت: با توجه به علاقه مندی بسیار زیاد « لازار کارنو» به اشعار سعدی، او وصیت می کند هر فرزند ذکوری که در خاندانش متولد می شود حتما پسوند سعدی داشته باشد و بعدها «سعدی کارنو» نوه لازار کارنو؛ رئیس جمهور فرانسه می شود.

 
پیدا کردن سرمایه گذار برای فیلم ها سخت شده است

سعید سعدی در گفتگو با هنرنیوز؛

۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷
 

پیدا کردن سرمایه گذار برای فیلم ها سخت شده است

سعید سعدی تهیه کننده سینما گفت: این روزها به دلایل مختلفی چون مشکلات اقتصادی و همچنین در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری کمتر سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در فیلم های سینمایی می شود.

 
تهیه کنندگان ریسک سرمایه گذاری در فیلمی از من را نمی پذیرند

سید فرید سجادی حسینی در گفتگو با هنرنیوز؛

۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵
 

تهیه کنندگان ریسک سرمایه گذاری در فیلمی از من را نمی پذیرند

سید فرید سجادی حسینی کارگردان سینما گفت: حقیقت این است که در فاصله ۱۲ ساله ای که من از سینما دور بوده ام تهیه کننده و سرمایه گذاری برای ساخت فیلم سینمایی به سراغ من نیامده و ریسک سرمایه گذاری را در فیلمی از من نپذیرفته است.

 
بالاخره فرار کرد!
 

بالاخره فرار کرد!

پاپیون با بازی استیو مک کوئین و داستین هافمن یکی از محبوب ترین فیلمهای ایرانی هاست. فیلمی که بارها از تلویزیون ایران پخش شده است. یادداشت زیر نکاتی ریز و خواندنی را در مورد این فیلم و آن چه که پشت صحنه آن گذشته را بازگو می کند.

 
۹۰ میلیون تومان عینک سه بعدی برای دیدن «آقای الف»  وارد کردیم

سعید شرفی کیا در گفتگو با هنرنیوز:

۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶
 

۹۰ میلیون تومان عینک سه بعدی برای دیدن «آقای الف» وارد کردیم

تهیه کننده فیلم سینمایی «آقای الف» خبر داد تلویزون برای حمایت از این فیلم، پخش ۸۰ تیزر رایگان را تقبل کرده است.

 
شمقدری : فرآیند قاچاق آسیب جدی به سینما زده است
 

شمقدری : فرآیند قاچاق آسیب جدی به سینما زده است

جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی کشور گفت: متاسفانه فرآیند شبکه قاچاق آسیب جدی به سینمای ایران می‌زند و ساماندهی مالکیت معنوی آثار باید به طور جدی دنبال شود تا حیات سینمای ایران را بیش از این دچار مخاطره نکند.

 
نانوایی که بازیگر شد
 

نانوایی که بازیگر شد

سال گذشته میلادی فیلم مستقل جانوران حیات وحش جنوب به کارگردانی «بن زیتلین» در فستیوالهای مختلف سینمایی به روی پرده رفت و تحسین بسیاری را بر انگیخت و در نهایت در ۸۵اُمین مراسم آکادمی اسکار نامزد دریافت چهار جایزه شد.

 
افزایش بودجه و اختیارات سینما از دستاوردهای مدیریت فعلی سینما

محمد خزاعی در گفتگو با هنرنیوز مطرح کرد:

۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲
 

افزایش بودجه و اختیارات سینما از دستاوردهای مدیریت فعلی سینما

یک تهیه کننده سینمای ایران گفت: سازمان سینمایی بودجه و اختیارات سینمای ایران را افزایش خواهد داد و نگاه جدی تری را به سینما معطوف خواهد کرد.

 
این دیوانه از قفس نپرید!

گفتگو با «دنی دویتو»؛

۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۷
 

این دیوانه از قفس نپرید!

دنی دویتو ۶۸ ساله در نیوجرسی متولد شد و قبل از اینکه در آکادمی هنر های دراماتیک آمریکا تحصیل کند یک آرایشگر بود. سال ۱۹۵۷ در «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» ظاهر شد و ۱۹۷۸ در سریال تلویزیونی تاکسی بازی کرد.

 
پرواز داستان آدم های خاکستری است
 

پرواز داستان آدم های خاکستری است

۳۰ میلیون دلار برای ساخت فیلمی مانند پرواز بودجه کمی است بویژه که فیلم با این بودجه استطاعت به کار گیری ستاره ای مانند دنزل واشنگتن را ندارد.

 
«دیپلماسی سینمایی» رویکرد فرامنطقه‌ای مدیریت سینما
 

«دیپلماسی سینمایی» رویکرد فرامنطقه‌ای مدیریت سینما

«دیپلماسی سینمایی» چیست و چه کارکردهایی دارد؛ دستاوردهای «دیپلماسی سینمایی» چه می‌تواند باشید؛ اساساً چرا ما باید روی عنوانی مثل «دیپلماسی سینمایی» کار کنیم و بر گسترش آن تاکید داشته باشیم.

 
زیستن از سر عادت و تکرار

به بهانه اکران فیلم «مرد، زن، زندگی»؛

۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
 

زیستن از سر عادت و تکرار

فیلم سینمایی «مرد، زن، زندگی» روایتی از زندگی آدم‌هایی است که تنها از سر عادت و تکرار روزانه در كنار همدیگر زندگی می‌كنند و محبت و علاقه ای برای ادامه يک زندگی مشترک در آنها وجود ندارد.

 
مدیریت شمقدری «آسته برو آسته بیا» نبود!

محمد رضا اسلاملو در گفتگو با هنرنیوز:

۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
 

مدیریت شمقدری «آسته برو آسته بیا» نبود!

یک مستند ساز پیشکسوت کشورمان با اشاره به کارنامه ۴ ساله جواد شمقدری گفت: خوشبختانه آقای شمقدری با شجاعت و بی محابا به بسیاری از مباحث و موضوعاتی که هیچ کس جرات نزدیک شدن آن را نداشت ورود پیدا کرد و این شجاعت قابل تقدیراست.

 
شاید «گام های شیدایی» هم درگیر مافیای اکران شود!

حمید بهمنی در گفتگو با هنرنیوز:

۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
 

شاید «گام های شیدایی» هم درگیر مافیای اکران شود!

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» خبر داد این فیلم به لحاظ تایمی هیچ تغییری نسبت به نسخه نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر نخواهد داشت اما بازنگری دقیق تری در تدوین فیلم انجام خواهد گرفت.

 
حوزه هنری و سینما آزادی دست از لجاجت بر دارند

سیدجمال ساداتیان در گفتگو با هنرنیوز؛/1

۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۷
 

حوزه هنری و سینما آزادی دست از لجاجت بر دارند

سیدجمال ساداتیان تهیه کننده سینما گفت: متاسفانه حوزه هنری و سینما آزادی دست از لجاجت های خود برای اکران عمومی «برف روی کاج ها» در سینماهای تحت پوشش خود بر نمی دارند و این حرکت آنها باعث لطمات جبران ناپذیری بر پیکره سینما می شود.

 
تاکید بر تسریع پیگیری بازگشائی خانه سینما
 

تاکید بر تسریع پیگیری بازگشائی خانه سینما

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی طی نامه‌ای به معاون فعالیت‌های سینمایی سازمان مأموریت تشکیل هیأت پیگیری بازگشائی خانه سینما نسبت به تسریع در مراحل انجام کار هماهنگی و نظارت لازم را صادر کرد.

 
زمستان سرد رابطه

نگاهی به فیلم «برف روی کاج ها»؛

۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
 

زمستان سرد رابطه

فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» به درستی می تواند بحران های یک خانواده از هم گسیخته و به رمز فروپاشی رسیده را به نمایش بگذارد و بتواند روايتی با جزئيات فراوان از زندگی سیاه و سفید زندگی رویا و علی را در فضایی سرد زمستانی نشان دهد.

 
تقبیح خشونت‌های جنگ

نگاهی به فیلم «ملکه»؛

۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۶
 

تقبیح خشونت‌های جنگ

فیلم سینمایی «ملکه» به تقبیح جنگ و خشونت‌های آن پرداخته و به شکل غیر مستقیمی می‌گوید که وقتی جنگی درمی گیرد خواسته و ناخواسته یک سری افراد بیگناه مثل کودکان و زنان نیز در این میان قربانی می‌شوند.

 
هیچکدام از معاونت‌های سینمایی مشکلات مدیریت فعلی را نداشتند

حمید بهمنی در گفتگو با هنرنیوز:

۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
 

هیچکدام از معاونت‌های سینمایی مشکلات مدیریت فعلی را نداشتند

یک کارگردان سینمای ایران معتقد است دوران مدیریت جواد شمقدری سخت ترین دوره مدیریت پس از انقلاب بوده که ایشان توانسته به خوبی این دوره دشوار را مدیریت کند.

 
چارلی «پیترپنی» بود، ناقص و آشفته
 

چارلی «پیترپنی» بود، ناقص و آشفته

در قسمت اول گفتگو با عوامل فیلم استوکر در مورد تجربیات پارک چان ووک در کره و هالیوود، رابطه با بازیگران و فیلمنامه خواندیم.در ادامه مواردی در ارتباط با یکی دو سکانس ویژه فیلم، رابطه بازیگرها با کاراکتری که ایفا می کردند، فضا و طراحی صدا می خوانیم.

 
سخنان حکمت آمیز رهبر معظم انقلاب باعث غرور و استحکام ایمان مجاهدان است

رییس سازمان سینمایی؛

۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۸
 

سخنان حکمت آمیز رهبر معظم انقلاب باعث غرور و استحکام ایمان مجاهدان است

جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی گفت: بی تردید هر فرازی از سخنان حکمت آمیز و پر از معرفت و اندیشه والا و با افق های بلند رهبری معزز انقلاب اسلامی، باعث غرور و استحکام ایمان مجاهدانی می شود که در بلندای نگاه خود به احیای تمدن بزرگ اسلامی می اندیشند.

 
کارگردان برایم قصه می گفت

گفتگو با «کونژانه والیس»؛

۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
 

کارگردان برایم قصه می گفت

در سالی که گذشت کونژانه والیس جوان‌ترین فردی شد که موفق به نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده، آن هم برای بازی در فیلم «جانوران وحشی جنوب». او که با بازی در نقش «هاشپاپی» شناخته می‌شود جایزه را هم از جشنواره بین المللی فیلم سانتا باربارا کسب کرده است.

 
شجاعت فاکتور مهم مدیریت جواد شمقدری است

اکبر حر در گفتگو با هنرنیوز:

۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷
 

شجاعت فاکتور مهم مدیریت جواد شمقدری است

یک کارشناس مسائل سینمایی گفت: با توجه به وضعیت نابسامان بیماری سینمای ایران که میراث دوران اصلاحات و مدیریت منفعل آن دوران بود ما دچار مشکلات جدی در سینما بودیم که برای ریشه کن کردن این معضلات؛ نیازمند مدیریت شجاعی بودیم که خوشبختانه با ورود آقای شمقدری به معاونت سینمایی و با توجه به روحیه و منش ایشان؛...

 
ایده‌های جدید مدیریت فعلی مسیر سینمای ایران را تغییر داد

ابراهیم اصغری در گفتگو با هنرنیوز:

۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
 

ایده‌های جدید مدیریت فعلی مسیر سینمای ایران را تغییر داد

یک تهیه کننده سینمای ایران معتقد است با وجودی که جواد شمقدری در ملتهب ترین دوران سینمایی کشور، سکان سینما را بدست گرفت اما توانست بسیار خوب آن را هدایت کند.

 
وقتی هیچکاک کلک زد

از« آلفرد هیچکاک» بیشتر بدانیم؛

۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
 

وقتی هیچکاک کلک زد

در یادداشت زیر که ادامه نکاتی جالب از زندگی هیچکاک در طول دوره فیلمسازی اش و پشت صحنه این فیلم‌هاست در مورد استفاده از یک دوربین مخفی برای فیلم برداری در یکی از سکانسهای شمال از شمال غربی، ترفندی که هیچکاک برای پایان فیلم روانی به کار برد، عدم حضور «آنتونی پرکینز» در صحنه دوش، شکل گیری موسیقی فیلم «پرندگان» ...

 
مردی که از فیلم‌های خودش می‌ترسید

از« آلفرد هیچکاک» بیشتر بدانیم؛

۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴
 

مردی که از فیلم‌های خودش می‌ترسید

تروفو در مورد شخصیت هیچکاک گفته است: «زیر ظاهر مردی مطمئن به خویش، هزل گو و نیشزن، مردی حساس، صدمه پذیر و عاطفی نهفته است. مردی که عواطفی را که می‌خواهد به تماشاگران آثارش منتقل سازد، خود عمیقا و به شدت احساس می‌کند.»

 
شمقدری توانست فیلمسازان طیف متدین را دوباره وارد گردونه فیلمسازی کند

محسن علی اکبری در گفتگو با هنرنیوز:

۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
 

شمقدری توانست فیلمسازان طیف متدین را دوباره وارد گردونه فیلمسازی کند

یک تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران گفت: جواد شمقدری توانست بخشی از فیلمسازان موسوم به طیف متدین را که سال‌ها از عرصه فیلمسازی دور مانده بودند با شکستن این دیوار وارد گردونه فیلمسازی کند.

 
سینما در دوره اخیر وارد متن جامعه شد

سعید سهیلی در گفتگو با هنرنیوز مطرح کرد:

۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲
 

سینما در دوره اخیر وارد متن جامعه شد

یک کارگردان سینمای ایران ارتقای معاونت سینمایی وتعامل با سینماگران را ازنقاط مثبت دوران مدیریت جواد شمقدری عنوان کرد.

 
خویشتن داری یک روحانی

نگاهی به فیلم «رسوایی»؛

۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱
 

خویشتن داری یک روحانی

حاج یوسف در فیلم سینمایی «رسوایی» روحانی عارف مسلکی است که خویش‌تن‌دار بوده و با توانایی هوای نفس خویش را اسیر و برده خویش کرده و توانسته از غرق شده یک نفر در منجلاب و گناه جلوگیری کند.

 
«سازمان سینمایی» یکی از دستاوردهای مهم مدیریت شمقدری است

جمال شورجه در گفتگو با هنرنیوز:

۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴
 

«سازمان سینمایی» یکی از دستاوردهای مهم مدیریت شمقدری است

یک کارگردان سینمای ایران تلاش ۴ ساله شمقدری را بسیارمفید برای سینمای ایران ارزیابی کرد اما در عین حال ابراز تاسف کرد به دلیل کارشکنی‌های برخی از سینماگران، این تلاش‌ها نتوانست آنچنان که لازم بود در جامعه شکوفا شود.