نمايش خبر در تاريخ :
بخش :  
روز :  
ماه :  
سال :  
«درباره الی»
۱۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۲۵
 

«درباره الی»

سه خانواده جوان مي‌روند شمال؛ كنار دريا.الي ـ مربي مهد كودك ـ را سپيده دعوت كرده تا با احمد كه به تازگي از همسرش جدا شده آشنا سازد. يكي از بچه‌ها در حال غرق شدن است. هنوز از نجات بچه نفس راحت نكشيده‌اند كه مي‌بينند خبري از الي نيست...

 
پستچی سه بار در نمی زند
۱۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۱۳
 

پستچی سه بار در نمی زند

نقد و بررسی فیلم «پستچی سه بار در نمی زند»

 
فیلم 2012
۱۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۵۱
 

فیلم 2012

نقد وبررسی و خلاصه فیلم 2012

 
۱۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۳۰
 

تعزیه هنری نمایشی، بیانگر واقعه جانگداز کربلا

نوای زنگ‌ها و صدای سم اسبان به گوش می رسد و غباری سهمگین برفضا حاکم می‌شود، حرکت کاروان سالار شهیدان حسین بن علی(ع) حزن و اندوه را بر قلب‌هاو چهره‌های ماتم زده مردمی که به دیدن مجالس تعزیه آمده‌اند می‌نشاند

 

نقد فیلم گرگ و میش

۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۸
 

خیلی بد، تقریباً خوب!

فروش فوق العاده فیلم گرگ و میش توجه بسیاری از تماشاگران و منتقدان را به آن جلب کرده است. نقدی که پیش روی شماست نگاهی باریک بینانه به فیلم دارد که با امضای Splinter-Spy در سایت IMDB منتشر شده است.

 
Up بدترین انیمیشن معروف تاریخ سینما!

هنر یک بار مصرف، هنر ماندگار

۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۳
 

Up بدترین انیمیشن معروف تاریخ سینما!

برخلاف تصویر رویایی و سحرآمیزی که ما از انیمیشن در سالهای دور در دهن داریم، تصویری که تجلی آن هنوز در فیلمهایی مثل سفید برفی و هفت کوتوله، و سیندرلا قابل مشاهده و دسترسی است، باز هم باید شاهد آن باشیم به روال دهه های اخیر، بیش از پیش فیلمهای انیمیشن به سمت یکبار مصرف شدن پیش می روند...

 
نگاهی به فیلم هفت کفاره
۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۱
 

نگاهی به فیلم هفت کفاره

داستان زندگی مردی است که در یک تصادف رانندگی باعث مرگ هفت نفر می شود و از آنجا که مقصر بوده به شدت احساس گناه و افسردگی می کند...

 

نگاهی به سینمای مجید مجیدی

۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۵
 

خویشاوند ما مجید مجیدی و جاده ای که از آن پیش آمده است...

یك فیلمساز، هشت فیلم بلند و چند فیلم مستند و كوتاه ساخته، اما در حساس ترین جاهای ممكن حضور دارد و به دلیل احترام و آبرویی كه كسب كرده است، حرف اش را می شنوند و سخن اش در آتش تیز، نرمشی و آرامشی پدید می آورد. یك بار چند سال پیش كه دبیر یكی از جشن های خانه ی سینما شده بود، به بهترین شكل ممكن، آن جشن را ...

 
۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۹
 

کیمیایی علیه کیمیایی!حاشیه علیه متن!

محمد تاجیک مقاله ای متفاوت درباره ی مسعود کیمیایی نوشته که در حال و هوای اکران محاکمه در خیابان جالب توجه به نظر می رسد:

 
۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۴
 

وقتی از جنوب حرف می زنیم، دقیقاً از چه چیزی حرف می زنیم؟؟

از سالهای دهه ی 1340 هنرمندان زيادی در آسمان ادب و هنر ايران به ظهور رسيدندکه بخش قابل توجهی از آنها برخاسته از جنوب ايران بودند. به ويژه از سالهای پايانیِ دهه ی 1340 تا حدود ربع قرن بعدتر، رمان نويسان، شاعران، و سينماگران متعددی در آسمان ادب و هنر ايران پديدار شدند که يا زادگاهشان شهرهای جنوبی ايران ...

 
۱ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۱
 

بدرود بزرگان ....بدرود...

آرام آرام اشک می ریزم، می پذیرم که رفته اید و دیگر برنمی گردید اما نمیتوانم آرام بگیرم ... شما استادان بزرگواری بودید که سینما از حضور تاثیر گذار شما به خود می بالد و آثار به یاد ماندنی شما همچون گوهری شب چراغ بر بدنه سینمای ایران نقش بسته است. بودن در کنار شما غنیمتی بود برای ما اما، افسوس و صد افسوس ...

 
نقد فیلم محاکمه در خیابان
۲۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۰
 

نقد فیلم محاکمه در خیابان

نوشته ای بر بیست و هفتمین فیلم مسعود کیمیایی

 
۲۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۶
 

"به‌نام پدر"، مانيفست ناتمام "حاتمي‌كيا" از آدم‌ها

فيلم "به‌نام پدر" آخرين ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا، مانيفست ناتمام اين فيلمساز از آدم‌هاي جنگ در بستر روايي جامعه امروزاست. آدم‌هايي كه با "حاج كاظم" در "آژانس شيشه‌اي" متولد، "ارتفاع پست" به اوج، در "موج مرده" در حباب و در به نام پدر "كالبد شكافي" مي‌شوند. فيلم به نام پدر با كاوشگري يك گروه دانشجويي رشته ...

 
درباره فیلم سینمایی « خداحافظ رفیق »

نگاهی به خداحافظی رفیقان!

۲۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۳
 

درباره فیلم سینمایی « خداحافظ رفیق »

در اپيزود اول « خداحافظ رفيق » جانباز شيميايي به نام مسلم كه همسرش او را ترك كرده، با دوستان شهيدش در بهشت زهرا قرار مي‌گذارد. او به همراه دوستان شهيدش با موتور سيكلت از ميادين مختلف تهران، مكان‌ها و دوستان محتلف از جمله جانباز قطع نخاعي به نام اصغر در بيمارستان، بازديد مي‌كند و از اصغر مي‌خواهند كه ...

 
 

قسمت دوم : ارزش‌های هنری یا ارزش‌های خبری؟

در یادداشت قبلی با مقدمه‌ای کوتاه از فرهنگ و هنر و رسانه حرف زدیم و تا به آنجا رسیدیم که آیا هنر نیاز به سامانه خبری ویژه دارد یا خیر؟ ...

 

نگاهي به مجموعه هر شبي دلنوازان

۱۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۲
 

سريالي که از ديالوگهاي بدون تاثير فراتر نرفت

جداي ديالوگ محور بودن، آنهم ديالوگهاي نه چندان دلچسب و تاثيرگذار، شخصيت پردازي هم يکي از نکات مهمي است که در هيچ کدام از کاراکترهاي داستان "دلنوازن" به طور کامل صورت نگرفته يا به صورت اغراق آميز و غيرقابل باور است.

 

شمس العماره;

۱۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۱
 

گرته برداري يا کپي

مجموعه هاي تلويزيوني پخش شده از سيما در سال هاي اخير به دليل پسند تماشاگران هميشه به سوي ملودرام گرايش داشته و کارهاي کمدي منحصر به طنزهاي شبانه بوده است.

 
زیر و بم «خسته دلان» در گفت و گو با محمدهادی کریمی
۱۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۳۸
 

زیر و بم «خسته دلان» در گفت و گو با محمدهادی کریمی

محمدهادی کریمی فیلم‌نامه نویس مجموعه تلویزیونی «خسته دلان» به کارگردانی سیروس الوند است. او در سینما و تلویزیون بیشتر به عنوان یک فیلم‌نامه نویس شناخته می‌شود.

 
نگاهی به فیلم «ضد مسیح»
۹ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۹
 

نگاهی به فیلم «ضد مسیح»

سرانجام همه آن ادعاها و بالانس زدن ها و حرکات آکروباتیک با مدیوم سینما (در فیلم هایی مانند "داگویل" و "ماندرلای") و به اصطلاح تئوری پردازی های هنری جناب لارس فن تریر ، فیلمساز پرمدعای دانمارکی که زمانی با "دگما 95" گفته بود که دوربین هیچکاک را گرفته و آن را به دست تارکوفسکی سپرده! و سینمای جدیدی از ...

 
خبررسانی در عرصه هنر؛ نیاز جامعه هنری

قسمت اول؛

۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۷
 

خبررسانی در عرصه هنر؛ نیاز جامعه هنری

از روزی که انقلاب فرهنگی همزمان با انقلاب اسلامی ایران اولین جرقه‌های امید و آرزو را برای بهبود وضعیت فرهنگی کشور در دل مردم ایجاد کرد تاکنون، سه دهه می‌گذرد...

 
فرزندان انقلاب در برابر عرصه هاي تجربه نشده سينما

مقاله ای از سید شهیدان اهل قلم

۲ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۱
 

فرزندان انقلاب در برابر عرصه هاي تجربه نشده سينما

منتقدان فیلم عمومأ مبلغان جشنواره های كن، برلین و لندن هستند و در فضای سینمایی این كشور نیز در جست و جوی فیلم هایی هستند كه حال وهوای جان فزای پردیس غرب در آنها باشد

 
چرا اکنون و نقد سریال روزگار قریب!
۲۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۵۳
 

چرا اکنون و نقد سریال روزگار قریب!

این نقد و بررسی منصفانه از سریال «روزگار قریب» - که هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت آن را بیان کرده است- چندین ماه پیش برای چاپ در نشریه ای متعلق به یکی از مراکز پژوهشی و نظارتی صدا و سیما توسط سه تن از محققین آن مرکز نوشته شد...

 
برای غرب صلح و برای بقیه جنگ!

نگاهی به فیلم "محفظه رنج بار"

۱۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۳
 

برای غرب صلح و برای بقیه جنگ!

دهمین فیلم کاترین بیگلو ، به سبک و سیاق موج دوم سینمای امروز جهان درباره حضور سربازان آمریکایی در عراق و اشغال این کشور منتها از نقطه دید آزاد سازی و به اصطلاح ارمغان دمکراسی برای مردم بخت برگشته آن دیار است...

 
۱۹ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۴
 

بی پولی، نعمتی کم نظیر درسینمای کمدی ایران

تولید فیلم بی پولی می تواند الگوی بسیار خوبی برای سینمای ایران باشد.در سالهای اخیر و به خاطر علاقه مردم به تماشای فیلمها وسریالهای کمدی و طنز، تهیه کنندگان وکار گردانان سینمای بدنه هجوم بی سابقه وبی رحمانه ای را برای تولید فیلمهای کمدی شروع کرده اند که به در بسیاری از موارد فیلمهای تولید شده از استاندارد ...

 
نگاهی به فیلم "فرشتگان و شیاطین"
۹ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۶
 

نگاهی به فیلم "فرشتگان و شیاطین"

بایستی اذعان کرد ، وقتی کتاب داستان فیلمی را قبلا خوانده باشی ، آن هم داستانی که مملو از تعلیق و رمز و راز و گره افکنی است و پی در پی به مخاطبش شوک وارد بسازد و علاوه بر همه اینها متنی مطول بالغ بر 700 صفحه سرشار از نکات توصیفی و اطلاعاتی را شامل شود ...

 
روزی که دنیا به آخر رسید

نگاهی به فیلم

۱۴ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۰
 

روزی که دنیا به آخر رسید

درباره آخرالزمان ، انتهای جهان و به قولی پایان روزها یا همان End Of Days تا کنون فیلم های بی شماری ساخته شده که تولید این فیلم ها به خصوص پس از آغاز هزاره سوم روند شنابداری گرفت ، به طوری که برخی منتقدان و کارشناسان معتبر سینمایی بر این باورند که اساسا امروزه سینمای غرب و علی الخصوص سینمای هالیوود ،...

 
۱۴ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۳۸
 

"دلخون"؛ یک درام تلخ اجتماعی

فیلم سینمایی "دلخون" به کارگردانی محمدرضا رحمانی داستانی متفاوت دارد و تجربه‌ای در سینمای اجتماعی است.

 
۲۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۲۲
 

منتقدان فرانسوی از «درباره الی» نوشتند

در آستانه‌ی آغاز اکران جهانی فیلم «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی، از نهم سپتامبر (18 شهریور ماه) از فرانسه، منتقدان و تحلیل‌گران فیلم در فرانسه، نقدها و نظرات خود را پیرامون این فیلم نوشتند.

 
 

نويسنده، تهيه کننده يا تلويزيون کدام يک مقصرند؟

با نگاهي به سريالهاي ايراني تلويزيون و پخش چندين سريال در ماه هاي اخير، اين پرسش پيش مي آيد که چرا شاهد آثاري ضعيف به لحاظ مضمون ،قصه وساختارهستيم؟

 

نگاهى به فیلم خاک‌‌آشنا

۱۵ تير ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۲۴
 

اثر بهمن فرمان‌‌آرا

بهمن فرمان‌‌آرا از مفاخر سینماى ماست. اگر «خانه قمرخانم» (۱۳۵۱) را که اقتباسى از مجموع پُرطرفدار «خانه قمرخانم» بود و اتفاقاً شکستى سخت در گیشه خورد، کنار بگذاریم و یا آن را تنها دستاویزى براى ورود کارگردان‌‌اش به مناسبات حرفه‌‌اى سینما بدانیم، ...